PARTNER PORTALU
  • BGK

Wadliwe Metro. Aż 8-10 awarii rocznie

  • PAP    18 grudnia 2013 - 17:05
Wadliwe Metro. Aż 8-10 awarii rocznie

Według danych Metra Warszawskiego, w ciągu roku w podziemnej kolejce dochodzi do 8-10 awarii. W środę rano awaria sygnalizatora spowodowała spore opóźnienia w kursowaniu pociągów. To kolejna awaria metra w ostatnim czasie.




Jak powiedział PAP rzecznik metra Krzysztof Malawko rano awarii uległ sygnalizator, który wskazuje, że tor między stacją Politechnika a Pole Mokotowskie jest zajęty. Ze względów bezpieczeństwa na tym odcinku wprowadzone zostało ograniczenie prędkości. Ruch pociągów odbywał się po upewnieniu się, że peron stacji Pole Mokotowskie jest wolny.

Po godz. 10 wprowadzono kolejne ograniczenia w ruchu - pociągi kursowały na odcinkach Kabaty-Wilanowska oraz Młociny-Centrum, na pozostałym odcinku pociągi kursowały wahadłowo. Ruch na całej linii wznowiono przed godz. 12.

Czytaj też: Metro jeździ już normalnie

Była to kolejna w ostatnim czasie awaria w metrze. Pod koniec listopada doszło do awarii rozjazdów na stacji Kabaty, a 11 grudnia - na Młocinach. Metro Warszawskie zapewnia, że w podziemnej kolejce dochodzi do 8-10 awarii rocznie i także w tym roku liczba awarii pozostaje na tym poziomie.

Rzecznik spółki podkreślił, że na pierwszej linii eksploatowane jest ponad 81 kilometrów pojedynczego toru; przewóz pasażerów odbywa się na 49 kilometrach. Torowisko warszawskiego metra to także 159 rozjazdów. Ruch sterowany jest przez 139 sygnalizatorów. Każdego dnia pociągi metra przejeżdżają ponad 13 tys. km, czyli 290 razy pokonują trasę Kabaty - Młociny i z powrotem.

"Zdajemy sobie sprawę, że każde zakłócenie w ruchu metra jest dla naszych pasażerów dolegliwe. W każdej sytuacji awaryjnej, zakłóceń w ruchu, staramy się bezzwłocznie reagować" - podkreślił Malawko, zapewniając, że dla spółki priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów.

"Każdy sygnał o nieprawidłowym działaniu jakiegokolwiek urządzenia musi być sprawdzony. Przejezdność tunelu musi być potwierdzona. Środową usterkę usunęliśmy natychmiast po zakończeniu szczytu przewozowego. Zajęło to niecałą godzinę" - dodał.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Londek Zdrój, 2013-12-19 14:22:04

    No to w Londynie metro nie powinno wcale działać.
  • emerytka, 2013-12-19 13:52:25

    Z tego wniosek, że drożej nie oznacza lepiej. W naszym kraju potrafią tylko zwiększać koszty.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.