Wariant trasy tramwajowej w Łodzi wybrany

  • Anna Trojanowska
  • 20-02-2012
  • drukuj
Łodzianie wybrali wariant trasy tramwajowej z Retkini na Widzew. Zakłada on przedłużenie obecnej linii ulicami: Rokicińską, Hetmańską aż do fabryki Della. Zdaniem Zarządu Dróg i Transportu wygrał wariant najmniej kolizyjny i najbardziej spełniający oczekiwania społeczne.
Wariant trasy tramwajowej w Łodzi wybrany

Powstała w latach 70. i 80. trasa tramwajowa wschód - zachód, łącząca Retkinię z Widzewem wymaga gruntownej modernizacji i rozbudowy. Opracowano kilka wariantów jej przedłużenia od pętli Augustów do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. Był również wariant bezinwestycyjny (pozostawienie istniejącej infrastruktury bez przebudowy). Zwyciężyła propozycja oznaczona numerem I i określana jako wariant „podstawowy" - donosi łódzki magistrat (zabierz głos/oceń prezydenta).

Na temat poszczególnych koncepcji mogli w specjalnych ankietach wypowiadać się łodzianie. Na zwycięski projekt zagłosowało 640 osób. Teraz dokumentacja projektowa trafi do Wydziału Ochrony Środowiska, który wyda decyzję.

- Na jej podstawie zostanie opracowany program funkcjonalno-użytkowy i rozpocznie się procedura przetargowa - tłumaczy Rafał Witczak z Zespołu Funduszy Zewnętrznych ZDiT.

Jak informuje magistrat zwycięski wariant trasy W-Z zakłada wymianę torowiska na całej długości trasy tramwajowej z wykorzystaniem najnowszych technologii. Linia tramwajowa będzie prowadziła od pętli w al. Wyszyńskiego na Retkini do pętli w ul. Rokicińskiej przy ul. Augustów na Widzewie-Wschodzie. Będzie przedłużona po nowej trasie ul. Rokicińską do ul. Hetmańskiej, dalej po stronie wschodniej tej ulicy do ul. Kazimierza Odnowiciela, następnie wzdłuż tej ulicy po jej południowej stronie z przejściem poprzecznym przez al. Ofiar Terroryzmu 11 Września i dalej w kierunku wschodnim do istniejącej pętli autobusowej, wokół której przewidziano budowę pętli tramwajowej.

- Dla ułatwienia przesiadek do pojazdów na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego przewidziano dobudowę dla tej trasy torowiska w ul. Piotrkowskiej i dobudowę torów wzdłuż trasy W-Z od ul. Piotrkowskiej do al. Kościuszki, tworząc centrum przesiadkowe - mówi projektant wariantu Juliusz Jasiński.

Trasa będzie liczyła ponad 17 kilometrów. Koszt realizacji ponad 623 mln zł, z czego 236 mln to unijne dofinansowanie. ZDiT stara się o kolejne pieniądze na inwestycję (ok.100 mln) - decyzję ministerstwa w tej sprawie będzie znana w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU