PARTNER PORTALU
  • BGK

Wariant trasy tramwajowej w Łodzi wybrany

  • Anna Trojanowska    20 lutego 2012 - 15:34
Wariant trasy tramwajowej w Łodzi wybrany

Łodzianie wybrali wariant trasy tramwajowej z Retkini na Widzew. Zakłada on przedłużenie obecnej linii ulicami: Rokicińską, Hetmańską aż do fabryki Della. Zdaniem Zarządu Dróg i Transportu wygrał wariant najmniej kolizyjny i najbardziej spełniający oczekiwania społeczne.




Powstała w latach 70. i 80. trasa tramwajowa wschód - zachód, łącząca Retkinię z Widzewem wymaga gruntownej modernizacji i rozbudowy. Opracowano kilka wariantów jej przedłużenia od pętli Augustów do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. Był również wariant bezinwestycyjny (pozostawienie istniejącej infrastruktury bez przebudowy). Zwyciężyła propozycja oznaczona numerem I i określana jako wariant „podstawowy" - donosi łódzki magistrat (zabierz głos/oceń prezydenta).

Na temat poszczególnych koncepcji mogli w specjalnych ankietach wypowiadać się łodzianie. Na zwycięski projekt zagłosowało 640 osób. Teraz dokumentacja projektowa trafi do Wydziału Ochrony Środowiska, który wyda decyzję.

- Na jej podstawie zostanie opracowany program funkcjonalno-użytkowy i rozpocznie się procedura przetargowa - tłumaczy Rafał Witczak z Zespołu Funduszy Zewnętrznych ZDiT.

Jak informuje magistrat zwycięski wariant trasy W-Z zakłada wymianę torowiska na całej długości trasy tramwajowej z wykorzystaniem najnowszych technologii. Linia tramwajowa będzie prowadziła od pętli w al. Wyszyńskiego na Retkini do pętli w ul. Rokicińskiej przy ul. Augustów na Widzewie-Wschodzie. Będzie przedłużona po nowej trasie ul. Rokicińską do ul. Hetmańskiej, dalej po stronie wschodniej tej ulicy do ul. Kazimierza Odnowiciela, następnie wzdłuż tej ulicy po jej południowej stronie z przejściem poprzecznym przez al. Ofiar Terroryzmu 11 Września i dalej w kierunku wschodnim do istniejącej pętli autobusowej, wokół której przewidziano budowę pętli tramwajowej.

- Dla ułatwienia przesiadek do pojazdów na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego przewidziano dobudowę dla tej trasy torowiska w ul. Piotrkowskiej i dobudowę torów wzdłuż trasy W-Z od ul. Piotrkowskiej do al. Kościuszki, tworząc centrum przesiadkowe - mówi projektant wariantu Juliusz Jasiński.

Trasa będzie liczyła ponad 17 kilometrów. Koszt realizacji ponad 623 mln zł, z czego 236 mln to unijne dofinansowanie. ZDiT stara się o kolejne pieniądze na inwestycję (ok.100 mln) - decyzję ministerstwa w tej sprawie będzie znana w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.