Warszawa: Pasażer komunikacji miejskiej proszony jest o życzliwość

Z warszawskich tramwajów, autobusów i pociągów korzysta ponad miliard pasażerów rocznie. Nic więc dziwnego, że ważne jest też to, jak w takim tłumie się zachować. 20 maja rozpoczęła się druga edycja kampanii społecznej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”.
Warszawa: Pasażer komunikacji miejskiej proszony jest o życzliwość
fot. ztm.waw.pl

Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, chce zwrócić uwagę na to jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem współpasażerów i pokazać właściwe postawy oraz zachowania.

– Bądźmy dla siebie życzliwi, szanujmy własność, wzajemną prywatność i przestrzeń. I nie zamieniajmy się w „monsterów”. Warto podróżować w kierunku życzliwości – mówi Karolina Malczyk, zastępca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej.

Miasto sukcesywnie unowocześnia tabor

Wszystkie autobusy i pociągi są już w pełni niskopodłogowe, a pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków, kontrastowe oznakowanie poręczy i krawędzi podestów czy pochylnie do wjazdu wózków inwalidzkich. Stale modernizowana jest również infrastruktura przystankowa.

Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem

Pomimo tych wszystkich udogodnień jakość podróży zależy przede wszystkim od samych pasażerów. I na to chcą właśnie zwrócić uwagę organizatorzy i partnerzy kampanii – Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Zarząd Transportu Miejskiego, Koleje Mazowieckie, Uniwersytet Warszawski, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Świat bez Wandalizmów, Jazda na Dzień Dobry oraz Wawerskie Centrum Kultury.

Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem „Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem” i potrwa do końca roku.

W zeszłym roku kampania była ukierunkowana na pokazywanie, jak należy zachowywać się podróżując po mieście. Malczyk zaznaczyła, że w tej edycji metodą nauczenia życzliwości jest pokazywanie postaw i zachowań niewłaściwych. Do tego celu posłużyć mają zabawne postacie, tzw. monstery: Hałaśnik Głuchawy - który w komunikacji słucha głośno muzyki, Tępacz Ignorant - przedstawiciel osób, które nie zauważają współpasażerów, Knyszojad Smrodliwy - spożywający przeróżne pokarmy o intensywnym zapachu, Kłapodziób Wylewny - rozmawiający głośno przez telefon oraz Zastawiacz Olbrzymi - który niezależnie od stopnia zatłoczenia stoi zawsze przy drzwiach, uniemożliwiając innym pasażerom wchodzenie i wychodzenie.

1 czerwca został ogłoszony dniem życzliwości i mówienia sobie „dzień dobry” w komunikacji. Stoiska kampanii pojawią się na wielu imprezach i piknikach, a w wakacje po Warszawie będzie jeździła specjalna Mobilna Kulturalna Kawiarnia (w tramwaju promocyjnym). Zaplanowano również przeprowadzenie gry miejskiej i specjalnych warsztatów dla dzieci i młodzieży.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ja bym jeszcze dodał śmierdziela bejowatego

x, 2015-06-15 20:38:29 odpowiedz

jeszcze jest monster " Jaś Wędrowniczek", co to musi przez cały tramwaj czy autobus pędzić. a to kogoś szturchnie, drugiego popchnie a i na nogę czasem nadepnie, byle tylko znaleźć "UPATRZONE" miejsce czy drzwi. Nie ważne że minął 6 wolnych miejsc i 3 drzwi, przy których nikt ni...e tarasował wyjścia. TO NIE WAŻNE. Ważne są te upatrzone, po trupach do celu, byle się tam dopchać. Istotna kwestia-Jaś Wędrowniczek NIGDY, powtarzam NIGDY!!! NIE MOŻE WYJŚĆ TYMI SAMYMI DRZWIAMI KTÓRYMI WSIADŁ, do tramwaju, metra, autobusu. rozwiń

elo, 2015-06-15 13:02:47 odpowiedz

Pieniądz jest okrągły, Więc może tak się stało, Że razem z pieniądzem Chamstwo się przyturlało.

Eterno Vagabundo, 2015-05-21 16:27:32 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE