PARTNER PORTALU
  • BGK
EWSLETTER

Warszawa: Pasażer komunikacji miejskiej proszony jest o życzliwość

  • aw    15 maja 2015 - 14:02
Warszawa: Pasażer komunikacji miejskiej proszony jest o życzliwość
fot. ztm.waw.pl

Z warszawskich tramwajów, autobusów i pociągów korzysta ponad miliard pasażerów rocznie. Nic więc dziwnego, że ważne jest też to, jak w takim tłumie się zachować. 20 maja rozpoczęła się druga edycja kampanii społecznej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”.




Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, chce zwrócić uwagę na to jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem współpasażerów i pokazać właściwe postawy oraz zachowania.

– Bądźmy dla siebie życzliwi, szanujmy własność, wzajemną prywatność i przestrzeń. I nie zamieniajmy się w „monsterów”. Warto podróżować w kierunku życzliwości – mówi Karolina Malczyk, zastępca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej.

Miasto sukcesywnie unowocześnia tabor

Wszystkie autobusy i pociągi są już w pełni niskopodłogowe, a pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków, kontrastowe oznakowanie poręczy i krawędzi podestów czy pochylnie do wjazdu wózków inwalidzkich. Stale modernizowana jest również infrastruktura przystankowa.

Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem

Pomimo tych wszystkich udogodnień jakość podróży zależy przede wszystkim od samych pasażerów. I na to chcą właśnie zwrócić uwagę organizatorzy i partnerzy kampanii – Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Zarząd Transportu Miejskiego, Koleje Mazowieckie, Uniwersytet Warszawski, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Świat bez Wandalizmów, Jazda na Dzień Dobry oraz Wawerskie Centrum Kultury.

Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem „Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem” i potrwa do końca roku.

W zeszłym roku kampania była ukierunkowana na pokazywanie, jak należy zachowywać się podróżując po mieście. Malczyk zaznaczyła, że w tej edycji metodą nauczenia życzliwości jest pokazywanie postaw i zachowań niewłaściwych. Do tego celu posłużyć mają zabawne postacie, tzw. monstery: Hałaśnik Głuchawy - który w komunikacji słucha głośno muzyki, Tępacz Ignorant - przedstawiciel osób, które nie zauważają współpasażerów, Knyszojad Smrodliwy - spożywający przeróżne pokarmy o intensywnym zapachu, Kłapodziób Wylewny - rozmawiający głośno przez telefon oraz Zastawiacz Olbrzymi - który niezależnie od stopnia zatłoczenia stoi zawsze przy drzwiach, uniemożliwiając innym pasażerom wchodzenie i wychodzenie.

1 czerwca został ogłoszony dniem życzliwości i mówienia sobie „dzień dobry” w komunikacji. Stoiska kampanii pojawią się na wielu imprezach i piknikach, a w wakacje po Warszawie będzie jeździła specjalna Mobilna Kulturalna Kawiarnia (w tramwaju promocyjnym). Zaplanowano również przeprowadzenie gry miejskiej i specjalnych warsztatów dla dzieci i młodzieży.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (3)

  • x, 2015-06-15 20:38:29

    Ja bym jeszcze dodał śmierdziela bejowatego
  • elo, 2015-06-15 13:02:47

    jeszcze jest monster " Jaś Wędrowniczek", co to musi przez cały tramwaj czy autobus pędzić. a to kogoś szturchnie, drugiego popchnie a i na nogę czasem nadepnie, byle tylko znaleźć "UPATRZONE" miejsce czy drzwi. Nie ważne że minął 6 wolnych miejsc i 3 drzwi, przy których nikt ni...e tarasował wyjścia. TO NIE WAŻNE. Ważne są te upatrzone, po trupach do celu, byle się tam dopchać. Istotna kwestia-Jaś Wędrowniczek NIGDY, powtarzam NIGDY!!! NIE MOŻE WYJŚĆ TYMI SAMYMI DRZWIAMI KTÓRYMI WSIADŁ, do tramwaju, metra, autobusu.  rozwiń
  • Eterno Vagabundo, 2015-05-21 16:27:32

    Pieniądz jest okrągły, Więc może tak się stało, Że razem z pieniądzem Chamstwo się przyturlało.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.