Warszawa-Radom: Linia kolejowa będzie modernizowana

Podpisano umowy na roboty, które przyspieszą podróż koleją z Warszawy do Radomia.
Warszawa-Radom: Linia kolejowa będzie modernizowana
Inwestycja znacznie skróci czas przejazdu. (fot. MIB)

• Za około 646 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 11 kwietnia 2017 r. umowy na modernizację linii kolejowej Warszawa - Radom.

• Inwestycja ma zwiększyć prędkość i komfort podróży, zakłada również modernizację stacji i przystanków osobowych.

• Całość, realizowana na dwóch odcinkach, ma być gotowa do II kwartału 2021 roku.

Dla pasażerów efektem podpisanej umowy przez PKP PLK będzie skrócenie czasu przejazdu i komfortowa obsługa na 13 przebudowanych stacjach i przystankach. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, a 6 nowych wiaduktów dodatkowo usprawni ruch drogowy.

Czytaj też: Jedenaście ofert w przetargu PKP PLK na Śląsku. Która najtańsza?

- Ta inwestycja powinna była zostać zainicjowana już dawno temu – powiedział minister Andrzej Adamczyk, który nie oszczędził przy tej okazji krytyki pod adresem poprzedniego rządu. - Niestety, mimo licznych obietnic składanych przez polityków poprzedniego obozu rządzącego, nie zostały do tej pory podjęte żadne działania, które mogłyby wpłynąć na czas i komfort podróży na tej trasie - zaznaczył minister.

Adamczyk dodał, że na modernizowanej trasie czas przejazdu skróci się o około 60 minut - z 2 godz. 15 min. do 1 godz. 15 min. Pasażerowie będą korzystać z wygodnych stacji i przystanków, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Czytaj też: 84 mln zł wyda PKP PKL na inwestycję na Dolnym Śląsku

Wiceminister Andrzej Bittel nadmienił, że podpisane umowy dotyczą kolejnych inwestycji, które są przewidziane do realizacji w Krajowym Programie Kolejowym.

Prace na kolei, które przyspieszą podróże od Warszawy do Radomia, będą się odbywać w dwóch etapach: Czachówek Płd.-Warka oraz Warka-Radom. Pierwszy odcinek ma być wykonany do IV kwartału 2020 roku, a drugi - do II kwartału 2021 roku.

Umowy na modernizację obu odcinków opiewają na kwotę około 646 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.