• PARTNERZY PORTALU

Warszawa, Służewiec: Komunikacja miejska najczęściej wybieranym środkiem transportu

• Biuro Drogownictwa i Komunikacji przeprowadziło w styczniu badanie wśród ponad 3 tys. pracowników zagłębia biurowego na Służewcu na temat tego, jak dojeżdżają do swoich miejsc pracy.
• Jak się okazuje, połowa pracowników dojeżdża do swoich miejsc pracy na Służewcu komunikacją miejską, ale 1/4 deklaruje, że nie rezygnuje z dojazdu samochodem.
Warszawa, Służewiec: Komunikacja miejska najczęściej wybieranym środkiem transportu
Zimą tylko 1 proc. pracowników decyduje się na dojazd na Służewiec rowerem. (fot. wikimedia commons/Panek)

Większość badanych osób pracujących na Służewcu (74 proc.) dociera do pracy w jeden sposób, nie łącząc różnych środków transportu. Najczęściej jest to komunikacja miejska (55 proc. zimą i 50 proc. latem). Pasażerowie najczęściej korzystają z tramwaju linii 31, I linii metra i tramwaju nr 18.

W porze zimowej 38 proc., latem 34 proc. badanych korzysta z samochodu, najczęściej dojeżdżając na Służewiec korzystają z ul. Sasanki i Marynarskiej. Zimą rowerem na Służewiec dojeżdża 1 proc. badanych, ale latem już 8 proc., nie zmienia się za to odsetek pieszych - po 2 proc. niezależnie od pory roku.

Na wybór środka transportu wpływa przede wszystkim czas dojazdu - 55 proc., niższe koszty dojazdu - 36 proc., komfort jazdy - 35 proc. oraz problemy z parkowaniem pod pracą - 34 proc.

48 proc. ankietowanych odpowiedziało, że dojazd bez przesiadek z miejsca zamieszkania do pracy mógłby ich zachęcić do skorzystania z komunikacji miejskiej, dla 42 proc. motywacją taką mógłby być mniejszy tłok w środkach komunikacji publicznej. 44 proc. badanych rozważyłoby dojazd do pracy na rowerze, gdyby było więcej ścieżek rowerowych, równocześnie 41 proc. deklaruje, że nic nie jest w stanie ich skłonić do dojeżdżania na Służewiec na rowerze.

26 proc. w ogóle nie bierze pod uwagę dojeżdżania do pracy transportem zbiorowym i nie zrezygnuje z samochodu.

Carpooling mało popularny

Rozwiązaniem dla osób, które chcą zrezygnować z dojazdu samochodem mógłby być tzw. carpooling, czyli wspólne dojeżdżanie do pracy jednym autem przez kilka osób. Jednak z badania wynika, że 88 proc. badanych nie korzystała z tego rozwiązania. Zainteresowanie taką formą transportu wyraziło 28 proc. badanych. Czynniki, które w opinii badanych mogą zwiększyć zainteresowanie carpoolingiem to przyjazna, nieodpłatna aplikacja internetowa umożliwiająca organizację carpoolingu (58 proc.) oraz wydzielone miejsca parkingowe dla samochodów carpooling (53 proc.).

Szykują się inwestycje

Miasto w perspektywie 2020 r. planuje kilka inwestycji, które poprawią sytuację na Służewcu. Opracowaniem rozwiązań jeszcze w tym roku ma się zająć Biuro Drogownictwa i Komunikacji. Priorytetami biura są: transport zbiorowy, poprawa warunków ruchu pieszego i rowerowego oraz uporządkowanie parkowania. Miasto oczekuje od opracowania rozwiązań na t.emat poprawy dostępności przystanku PKP Służewiec i rekomendacji w zakresie prowadzenia polityki parkingowej.

- Jeśli chodzi o kwestie tramwajowe to cały czas chcemy zrealizować tor odstawczy przy stacji Wierzbno (...) w dłuższej perspektywie jest rozważana realizacja trasy tramwajowej pomiędzy przystankiem metro Wilanowska a Służewcem w al. Wilanowskiej - powiedział w poniedziałek (7 marca) Waldemar Lasek z Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Podkreślił, że miasto jest nastawione też na szybkie, niekoniecznie wielomilionowe rozwiązania, które usprawnią ruch, takie jak przedłużenie ul. Suwak pod ul. Marynarską do ul. Cybernetyki. Lasek liczy, że ta inwestycja zostanie zrealizowana w tym, bądź przyszłym roku i będzie alternatywą dla ul. Postępu.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU