Warszawa stoi. Taksówkarze protestują przeciwko nielegalnym przewoźnikom

Taksówkarze w Warszawie protestują. Nakłada się to na poranny szczyt komunikacyjny, powodując jeszcze większe korki.
Warszawa stoi. Taksówkarze protestują przeciwko nielegalnym przewoźnikom
Protest taksówkarzy powoduje jeszcze większe korki w Warszawie (fot. Emanuele/ Flickr, lic. CC BY SA 2.0)

• Ponad 2 tysiące taksówek bierze w poniedziałek (5 czerwca) udział w Warszawie w proteście.

• Protest ma zwrócić uwagę na problem nielegalnych przewoźników - poinformował szef Związku Zawodowego Taksówkarzy "Warszawski Taksówkarz" Jarosław Iglikowski.

• Zapewnił, że chodzi nie tylko o popularnego "Ubera", ale także szereg innych przewoźników, którzy działają, zdaniem taksówkarzy, niezgodnie z prawem.

Kolumny taksówek, jak powiedział, wyruszyły rano w kierunku centrum Warszawy z pięciu różnych miejsc.

Protest nakłada się na poranny szczyt komunikacyjny, powodując, przyznał Iglikowski, jeszcze większe korki. "Choć o tej porze i tak wszystko stoi" - powiedział.

Taksówkarze, jak zaznaczył szef związku, chcą zwrócić uwagę rządu na problem nielegalnych przewoźników. "Chodzi o to, by rząd zareagował na nielegalną działalność niektórych przewoźników" - podkreślił.

Zapewnił, że chodzi nie tylko o popularnego "Ubera", ale także szereg innych przewoźników, którzy działają, zdaniem taksówkarzy, niezgodnie z prawem.

Taksówkarze planują złożyć petycje ze swoimi postulatami w Kancelarii Premiera, Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwie Finansów i siedzibie wojewody. Swój protest planują zakończyć ok. godz. 13.

W ubiegłym tygodniu Iglikowski, zapowiadając protest, zwracał uwagę, że problem z łamaniem prawa przez innych przewoźników polega na tym, iż taksówkarze muszą mieć kasy fiskalne, badania psychotechniczne i licencje, a inni przewoźnicy tych obowiązków nie przestrzegają.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na początku maja tego roku informował, że podobnie jak inne tego typu instytucje na świecie, uważnie monitoruje i analizuje wpływ pojawienia się na rynku platform internetowych kojarzących kierowców z pasażerami, takich jak np. Uber. Według UOKiK, dotychczasowy monitoring nie wskazuje jednak na konieczność interwencji urzędu zarówno w zakresie ochrony interesów konsumentów, jak i ochrony konkurencji.

W styczniu tego roku wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit informował, że przygotowywany jest projekt ustawy ws. przewoźników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE