PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa, zmiany w komunikacji miejskiej po wakacjach: wracają tramwaje, częściej metro

  • bad    25 sierpnia 2015 - 17:50
Warszawa, zmiany w komunikacji miejskiej po wakacjach: wracają tramwaje, częściej metro
1 września na stołeczne ulice nie wrócą po wakacjach linie 307 i 423. Fot. ZTM Warszawa

Z końcem wakacji zostanie wznowione kursowanie linii tramwajowej 31, częściej będzie jeździć metro, zmiany także w kursowaniu autobusów.




31 sierpnia zostanie wznowione kursowanie linii tramwajowej 31 oraz zostaną przywrócone podstawowe częstotliwości kursowania tramwajów w godzinach szczytu komunikacyjnego – co 4 i co 8 minut.

Dla większości linii autobusowych wakacyjne zmiany przestaną obowiązywać od 1 września. Metro – od 1 września – w godzinach szczytu komunikacyjnego będzie kursowało na pierwszej linii co
2 minuty 20 sekund, a na drugiej co 2 minuty 50 sekund.

Wraca tramwaj nr 31

31 sierpnia zostanie przywrócone kursowanie linii 31. Jednocześnie zacznie obowiązywać podstawowa częstotliwość kursowania tramwajów. Tramwaje linii 2 i 9 będą w godzinach szczytu podjeżdżały na przystanki co 4 minuty, a linii 7, 11, 14, 15, 18, 20, 22, 23, 25, 28 co 8 minut.

Część autobusów zniknie z rozkładu

1 września na stołeczne ulice nie wrócą po wakacjach linie 307 i 423. Wozy z linii 307 zostały skierowane do obsługi linii 177. Zmiana ta została wprowadzona w porozumieniu z Urzędem Dzielnicy Ursus. Autobusy z linii 423 – zgodnie w wnioskami mieszkańców Pragi – zostały skierowane do obsługi linii 523. Autobusy tej linii – po zasileniu dodatkowymi wozami – będą kursowały w godzinach szczytu komunikacyjnego co 6 minut. Zostanie także zlikwidowana zastępcza linia autobusowa ZS1, co jest związane z zakończeniem utrudnień na linii kolejowej do Pruszkowa.

Wakacyjne rozkłady jazdy – ze względu na przerwę wakacyjną w szkołach wyższych trwającą do końca września – zostaną utrzymane dla linii: 114 (realizacja kursów bez podjazdów do Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, które zostaną przywrócone od października br.), 118, 141, 159, 179, 185, 188, 193, 503.

Dla linii autobusowych 105, 163, 306 i 523 zostaną wprowadzone zmiany:

Linia 105 – uruchomienie na trasie podstawowej Os. Górczewska – Browarna kursów co 10 minut oraz uruchomienie dodatkowych kursów co 10 minut na trasie skróconej Os. Górczewska – Rondo Daszyńskiego, co pozwoli na usprawnienie przejazdu pomiędzy Bemowem a II linią metra. Ofertę będzie uzupełniała ekspresowa linia E-5 (Os. Górczewska – Rondo Daszyńskiego);

Linia 163 – zwiększenie częstotliwości kursowania w dni powszednie w godzinach szczytów komunikacyjnych z 20 do 15 minut. W pozostałych godzinach oraz w dni wolne autobusy będą podjeżdżały na przystanki z obecną częstotliwością – co 30 minut;

Linia 306 – zwiększenie częstotliwości kursowania na całej trasie do 30 minut. Obecnie na odcinku Instalatorów – Ursus-Ratusz autobusy podjeżdżają na przystanki co 60 minut;

Linia 523 – zwiększenie częstotliwości kursowania w miejsce zlikwidowanej linii 423 oraz skierowanie do jej obsługi dodatkowych wozów.

Zostanie przywrócone kursowanie linii 304, 315, 319, 320 (wraz z przywróceniem jej kursowania autobusy linii 154 będą realizowały mniejszą niż w wakacje liczbę podjazdów do pętli Fort Radiowo) 334, 356, 379, 412 i E-3.

Przez autobusy linii 120 i 162 będą realizowane kursy oznaczone w rozkładach jazdy literami „f”, „c” i „s”, a przez autobusy linii 115, 121, 153, 163, 164, 211 i 326 kursy szkolne.

Powakacyjne rozkłady jazdy zaczną obowiązywać dla linii: 102, 105, 109, 110, 126, 131, 132, 139, 152, 155, 170, 171, 178, 191, 202, 338, 501, 502, 503, 511, 518, 519,  522, 527, E-2, E-5, E-7, 700, 701, 704, 708, 709, 710, 712, 713, 714, 715, 718, 719,  720, 722, 723, 724, 727, 729, 730, 731, 735, 738, 739, 742 i 805.

Metro co 2 minuty 50 sekund

Od 1 września na obu liniach metra zaczną obowiązywać powakacyjne rozkłady jazdy. Na linii M1 pociągi w godzinach szczytu będą kursowały częściej niż przed przerwą wakacyjną – nie co 2 min 30 sekund, tylko co 2 minuty 20 sekund. Zwiększenie częstotliwości pozwoli na rozszerzenie oferty przewozowej o około 2,5 tys. miejsc na godzinę.

Dodatkowa liczba miejsc na takim poziomie jest porównywalna z możliwościami przewozowymi linii autobusowej kursującej co 3,5 minuty i obsługiwanej przegubowymi wozami. Pociągi metra na linii M2 będą podjeżdżały na stacje co 2 minuty 50 sekund.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.