Warszawscy przewoźnicy zapłacili prawie 2 mln zł kar

Pięciu przewoźników obsługujących warszawską komunikację miejską w pierwszym półroczu 2012 roku zapłaciło 1 829 962 zł kar z tytułu 10 kategorii uchybień, w tym niesprawnej klimatyzacji. Trzech - Mobilis, ITS Michalczewski i PKS Grodzisk Mazowiecki tylko w czerwcu zapłaciło 186 873 zł.
Zarząd Transportu Miejskiego nalicza wszystkim przewoźnikom kary finansowe na podstawie zawartych umów o świadczenie usług transportowych.

Sankcje finansowe na przewoźnika są nakładane z tytułu:

• punktualności rozkładowej
• zawodności (kursy realizowane niezgodnie z umową)
• stanu technicznego (braki wyposażenia, brak czystości, niesprawność kasowników, brak włączonej klimatyzacji, niesprawna łączność radiowa)
• niewłaściwego oznakowania lub umieszczenia reklam bez zgody ZTM
• niezatrzymania się na przystanku lub przyspieszony odjazd niezgodny z rozkładem
• wykroczenia służbowego kierowcy (np. rozmowa przez telefon komórkowy, palenie papierosów)
• niewłaściwej realizacji rozkładu jazdy (przyspieszenia, opóźnienia)
• braku możliwości zakupu biletów w pojeździe
• niewłaściwego przeprowadzenia TSB (Tryb Sterowania Bezpośredniego, czyli ręcznego sterowania w przypadku utrudnień na drodze)
• nieprawidłowego wykonywania obowiązków przez pracowników przewoźnika podczas realizacji umowy (nierzetelne wypełnianie kart drogowych, nieprawidłowa współpraca z dyżurnym ZTM, brak wymaganych dokumentów przewozowych podczas kontroli, uniemożliwienie przeprowadzenia pracownikom ZTM kontroli).

Zobacz wysokość nałożonych kar w dziale multimedia.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU