Więcej połączeń Kolei Śląskich

Od 22 lipca o 12 zwiększy się liczba połączeń Kolei Śląskich, z czego 8 na trasie Tychy Lodowisko-Katowice - poinformował rzecznik spółki. Wcześniej, w związku z wdrażaniem od czerwca programu naprawczego, spółka zredukowała częstotliwość kursowania pociągów.
Więcej połączeń Kolei Śląskich

W ramach wdrażanego od 1 czerwca przez Koleje Śląskie programu naprawczego, spółka ograniczyła liczbę wykonywanych połączeń o 39 proc., a na najpopularniejszych trasach Gliwice-Katowice-Częstochowa oraz Katowice-Tychy - o ponad 40 proc.

Teraz - jak poinformował rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba, od 22 lipca przewoźnik zwiększy częstotliwość połączeń o 12 - osiem w relacji Tychy Lodowisko-Katowice oraz po dwa w relacjach Katowice-Gliwice i Chałupki-Racibórz. "Częstotliwość połączeń na trasie Tychy Lodowisko-Katowice zostanie zwiększona w godzinach szczytu" - powiedział Zaremba. Zamiast co godzinę, pociągi mają kursować co pół godziny.

W ciągu miesiąca od wprowadzenia programu naprawczego przewoźnik odnotował spadek liczby pasażerów. Rzecznik spółki podał, że od 1 do 28 czerwca Koleje Śląskie przewiozły o 13 proc. mniej pasażerów niż w okresie od 1 do 28 maja. "Pomimo istotnej redukcji liczby połączeń (39 proc.) w rozkładzie jazdy wprowadzonym od 1 czerwca 2013 roku, spadek liczby przewiezionych pasażerów był mniejszy niż prognozowano" - podał w komunikacie prasowym Zaremba.

Podsumowano również przychody ze sprzedaży biletów, które - jak tłumaczyła spółka - zdrożały średnio o 10 proc. "Osiągnięte przychody, pomimo spadku liczby podróżnych, w porównywanych okresach, pozostały na tym samym poziomie" - podał Zaremba.

Koleje Śląskie należą do samorządu woj. śląskiego. W grudniu ub. roku przewoźnik przejął obsługę całości regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w regionie, co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisją nie tylko zarządu spółki, ale też marszałka woj. śląskiego. Audyt wykazał, że firma była nieprzygotowana do działania na taką skalę i popełniono wiele błędów organizacyjnych i technicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.