Wielkopolska: Bilet Bus-Tramwaj-Kolej obejmie kolejne miejscowości

• Więcej niż dotąd mieszkańców Wielkopolski będzie mogło na jednym bilecie dojechać do Poznania i podróżować po mieście komunikacją publiczną.
• W przyszłym roku zasięg obowiązywania biletu Bus-Tramwaj-Kolej zostanie rozszerzony z 30 do 50 kilometrów od Poznania.
Wielkopolska: Bilet Bus-Tramwaj-Kolej obejmie kolejne miejscowości
Bilety BTK wprowadziły w grudniu 2012 roku spółki: Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie, wraz z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu (fot.wikimedia.org/Travelarz)

Oferta jest kierowana do osób regularnie korzystających z kolei regionalnej oraz transportu publicznego stolicy Wielkopolski. Według szacunków, rozwiązanie jest 20-40 proc. tańsze, niż zakup dwóch oddzielnych biletów miesięcznych.

Władze miasta liczą, że przedsięwzięcie będzie skutkowało mniejszą liczbą samochodów wjeżdżających do stolicy Wielkopolski, władze regionu spodziewają się jeszcze większego zainteresowania pociągami w aglomeracji. Uruchomienie biletu Bus-Tramwaj-Kolej (BTK) na szerszym niż dotąd obszarze ma nastąpić wiosną 2017 roku.

Bilety BTK wprowadziły w grudniu 2012 roku spółki: Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie, wraz z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu. Funkcjonują w postaci papierowej, z nadrukowaną dodatkową informacją o ważności w komunikacji miejskiej ZTM w Poznaniu.

"Bilet BTK zdaje egzamin i budzi coraz większe zainteresowanie wśród potencjalnych pasażerów mieszkających nieco dalej niż w promieniu 30 km od Poznania. Dlatego chcemy rozszerzyć jego działanie do granic planowanej kolei aglomeracyjnej, tj. terenów odległych o ok. 50 km od Poznania" - powiedział we wtorek na konferencji prasowej wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.

Jak podał, obecnie sprzedawanych jest ok. 60 tys. biletów BTK rocznie. Po rozszerzeniu strefy, liczba zainteresowanych tymi biletami może być, według wstępnych założeń, nawet trzykrotnie większa. "Z nowego rozwiązania skorzystają m.in. mieszkańcy Gniezna, Wrześni, Jarocina, Kosciana, Nowego Tomyśla czy Wągrowca. Chcemy, by rozszerzony bilet kolejowy był droższy od zwykłego o ok. 20 zł" - powiedział Wojciech Jankowiak.

Wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski zapewnił, że poznańskie tramwaje i autobusy będą w stanie obsłużyć większą liczbę pasażerów, użytkowników biletów BTK. "To kolejna zachęta do tego, by nie korzystać z transportu samochodowego, by mieszkańcy Poznania i aglomeracji pamiętali o transporcie publicznym. Jestem przekonany, że takie rozwiązanie wszystkim się opłaci" - powiedział.

Na nowym rozwiązaniu skorzystają także właściciele biletów miesięcznych ZTM. Według zapowiedzi, od wiosny 2017 roku będą mogli jeździć pociągami po Poznaniu bez dodatkowych opłat.

Przygotowanie nowej oferty dla pasażerów Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich oraz transportu publicznego ZTM Poznań to efekt współpracy Urzędu Miasta Poznania i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Samorządy w ciągu najbliższych tygodni chcą dopracować szczegóły rozliczeń między przewoźnikami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE