PARTNER PORTALU
  • BGK

Wielkopolskie: Rusza przebudowa jednotorowego odcinka linii Poznań - Piła

  • PAP    10 marca 2018 - 14:22
Wielkopolskie: Rusza przebudowa jednotorowego odcinka linii Poznań - Piła
W związku z wprowadzeniem komunikacji zastępczej podróż między Poznaniem a Piłą wydłuży się o ok. 25 minut. (fot. PKP PLK)

Od niedzieli (11 marca) zmienia się organizacja ruchu na linii kolejowej Poznań – Piła. Przebudowywany jest jednotorowy odcinek trasy. Między marcem a majem od stacji Wargowo do stacji Oborniki Wielkopolskie wprowadzona będzie komunikacja zastępcza.




  • W 2019 roku podróż z Poznania do Piły ma skrócić się o ok. 40 minut i potrwać ok. 80 minut.
  • Linia Poznań - Piła na długości 59 km jest linią jednotorową.
  • Wymiana toru na tym odcinku potrwa do września.

Od niedzieli (11 marca) pasażerowie pociągów regionalnych pojadą na odcinku Oborniki Wielkopolskie - Wargowo zastępczą komunikacją autobusową. Składy dalekobieżne skierowane zostaną trasą przez Krzyż lub Stargard.

W związku z wprowadzeniem komunikacji zastępczej podróż między Poznaniem a Piłą wydłuży się o ok. 25 minut.

Jak poinformował w imieniu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Wolny, do maja na tym odcinku potrwa wymiana torów i rozjazdów. Roboty obejmą przystanek Oborniki Miasto oraz budowę peronu na nowym przystanku w Bogdanowie. Wyremontowany zostanie wiadukt i most na Warcie.

Od maja do września modernizacja obejmie jednotorowy odcinek od Obornik do stacji Dziembówko w okolicy Piły. W tym czasie podróż na trasie Poznań - Piła, również z wykorzystaniem komunikacji zastępczej, potrwa ok. godziny dłużej niż obecnie.

Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii Poznań - Piła o długości 94 kilometrów kosztować będzie 500 mln zł. Inwestycja skróci obecny, ok. dwugodzinny czas przejazdu między Poznaniem a Piłą o ok. 40 minut. Poprawi się też przepustowość linii. Zmodernizowanych zostanie blisko 130 km torów. Na 63 przejazdach zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44 z nich będą także zamontowane nowe systemy zabezpieczeń - sygnalizacja świetlna lub rogatki. Inwestycja przewiduje także przebudowę czterech mostów i ośmiu wiaduktów.

Obecnie, w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.

W ramach inwestycji powstaną cztery nowe przystanki kolejowe: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz kilkanaście przystanków.

Zbigniew Wolny z PKP PLK podkreślił, że mimo prowadzonej modernizacji nie zmieni się częściowo jednotorowy układ trasy. "Rozważaliśmy budowę drugiego toru tam, gdzie obecnie linia jest jednotorowa, ale studium wykonalności wykazało, że na razie nie ma takiej konieczności. Przy tych ilościach przewozów pasażerskich wystarczający jest jeden tor" - powiedział.

Zbigniew Wolny zapewnił, że modernizacja linii kolejowej nr 354 z Poznania do Piły przebiega terminowo; od września do grudnia 2017 r. między Poznaniem a Obornikami Most zmodernizowano 25 km jednego toru wraz z rozjazdami, siecią trakcyjną i peronami. Według PKP PLK, budowa lub przebudowa 34 peronów oraz modernizacja układów torowych stacji znacząco podniosą komfort podróży pasażerów.

85 proc. środków na przebudowę linii pochodzi z dofinansowania ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.