Wodociągowcy debatowali o komunikacji z mieszkańcami

- Musimy być przygotowani na kryzys, szczególnie w branży wodociągowej. Każda firma powinna opracować strategię działań w formie księgi kryzysu i wyznaczyć jednego lidera opinii, by szybko i sprawnie reagować na problem – poinformował Sebastiana Chachołek, prezes agencji public relations Grupa PRC.
Wodociągowcy debatowali o komunikacji z mieszkańcami

Jednym z głównych tematów poruszonych podczas XI Zachodniej Konferencji Przedsiębiorstw Wodociągów i Kanalizacji było public relations. 150 wodociągowców dyskutowało między innymi o zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi i o kampaniach, które mają zmienić stereotypowe podejście do picia wody z kranu.

Dlaczego tematyka komunikacji publicznej poruszana była na jednym z największych spotkań wodociągowców w Polsce?

Wciąż wiele osób nie rozumie po co przedsiębiorstwom wodociągowym dobra komunikacja z klientami. A przecież budowanie dobrego wizerunku firmy przyjaznej i otwartej na mieszkańców powoduje wzajemne zrozumienie z obu stron, zwłaszcza w przypadku kryzysu kiedy np. wystąpią awarie – powiedział Andrzej Malinowski, prezes wodociągów w Dąbrowie Górniczej. – Myślę, że przykłady przytoczone podczas debaty, to doskonała podstawa do tego, by poprawić komunikację w firmach wodociągowych i w efekcie lepiej działać – dodał Malinowski, który był jednym z autorów programu konferencji.

Czytaj też:  Tylko woda. GPW odcina się od ryzykownych instrumentów finansowych

Wystąpienie dr Sebastiana Chachołka, prezesa agencji public relations Grupa PRC skupiło się na popularnych mitach i najczęściej popełnianych błędach w relacjach z otoczeniem.

- Brak pokory i zbytnia pewność siebie to najczęstsze przyczyny kryzysów. Musimy być przygotowani na kryzys, szczególnie w branży wodociągowej. Każda firma powinna opracować strategię działań w formie księgi kryzysu i wyznaczyć jednego lidera opinii, by szybko i sprawnie reagować na problem. Dobrym przykładem są wodociągi w Dąbrowie Górniczej, które taką strategię mają – mówił wystąpienie dr Chachołek.

Czytaj też:  Największą wartością służb melioracyjnych jest dobrze przygotowana kadra

Więcej komunikacji, mniej branżowego języka

Panel dyskusyjny z udziałem dziennikarzy oraz rzeczników prasowych pozwolił zrozumieć problemy w komunikacji oraz wskazać najlepsze rozwiązania.

– Informacje prasowe zazwyczaj pojawiają się wtedy, gdy jest jakiś kryzys – zaczął Marek Czyż z TVP Info.

- Tymczasem PR jest bardzo potrzebny w tej branży, bo zwykli ludzie nic o niej nie wiedzą. Problemem jest również specjalistyczny język używany w informacjach prasowych. My nie wiemy czym jest przyłącze czy węzeł – dodał dziennikarz. Inna słaba strona to nieatrakcyjność tematów wodociągowych dla mediów, zwłaszcza telewizji.

- Nasze relacje z mediami można podzielić na dwie kategorie –dotyczące sytuacji kryzysowych oraz promocja inwestycji. O ile wybudowanie oczyszczalni ścieków da się nagłośnić dość łatwo, to inwestycje liniowe są trudnym tematem. W wielu przypadkach nie jesteśmy również w stanie zrezygnować z żargonu branżowego – tłumaczył Piotr Ziętara z MPWiK Kraków. O problemach w komunikacji z mediami wypowiedział się również przedstawiciel Dąbrowskich Wodociągów.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Od czego sa samorządy, by jakieś firmidła kreowały podstawową politykę zaopatrzenia mieszkańców w wodę?

Obywatel gminy, 2014-09-29 16:45:40 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE