PARTNER PORTALU
  • BGK

Wodociągowcy debatowali o komunikacji z mieszkańcami

  • AT    29 września 2014 - 14:25
Wodociągowcy debatowali o komunikacji z mieszkańcami

- Musimy być przygotowani na kryzys, szczególnie w branży wodociągowej. Każda firma powinna opracować strategię działań w formie księgi kryzysu i wyznaczyć jednego lidera opinii, by szybko i sprawnie reagować na problem – poinformował Sebastiana Chachołek, prezes agencji public relations Grupa PRC.




Jednym z głównych tematów poruszonych podczas XI Zachodniej Konferencji Przedsiębiorstw Wodociągów i Kanalizacji było public relations. 150 wodociągowców dyskutowało między innymi o zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi i o kampaniach, które mają zmienić stereotypowe podejście do picia wody z kranu.

Dlaczego tematyka komunikacji publicznej poruszana była na jednym z największych spotkań wodociągowców w Polsce?

Wciąż wiele osób nie rozumie po co przedsiębiorstwom wodociągowym dobra komunikacja z klientami. A przecież budowanie dobrego wizerunku firmy przyjaznej i otwartej na mieszkańców powoduje wzajemne zrozumienie z obu stron, zwłaszcza w przypadku kryzysu kiedy np. wystąpią awarie – powiedział Andrzej Malinowski, prezes wodociągów w Dąbrowie Górniczej. – Myślę, że przykłady przytoczone podczas debaty, to doskonała podstawa do tego, by poprawić komunikację w firmach wodociągowych i w efekcie lepiej działać – dodał Malinowski, który był jednym z autorów programu konferencji.

Czytaj też:  Tylko woda. GPW odcina się od ryzykownych instrumentów finansowych

Wystąpienie dr Sebastiana Chachołka, prezesa agencji public relations Grupa PRC skupiło się na popularnych mitach i najczęściej popełnianych błędach w relacjach z otoczeniem.

- Brak pokory i zbytnia pewność siebie to najczęstsze przyczyny kryzysów. Musimy być przygotowani na kryzys, szczególnie w branży wodociągowej. Każda firma powinna opracować strategię działań w formie księgi kryzysu i wyznaczyć jednego lidera opinii, by szybko i sprawnie reagować na problem. Dobrym przykładem są wodociągi w Dąbrowie Górniczej, które taką strategię mają – mówił wystąpienie dr Chachołek.

Czytaj też:  Największą wartością służb melioracyjnych jest dobrze przygotowana kadra

Więcej komunikacji, mniej branżowego języka

Panel dyskusyjny z udziałem dziennikarzy oraz rzeczników prasowych pozwolił zrozumieć problemy w komunikacji oraz wskazać najlepsze rozwiązania.

– Informacje prasowe zazwyczaj pojawiają się wtedy, gdy jest jakiś kryzys – zaczął Marek Czyż z TVP Info.

- Tymczasem PR jest bardzo potrzebny w tej branży, bo zwykli ludzie nic o niej nie wiedzą. Problemem jest również specjalistyczny język używany w informacjach prasowych. My nie wiemy czym jest przyłącze czy węzeł – dodał dziennikarz. Inna słaba strona to nieatrakcyjność tematów wodociągowych dla mediów, zwłaszcza telewizji.

- Nasze relacje z mediami można podzielić na dwie kategorie –dotyczące sytuacji kryzysowych oraz promocja inwestycji. O ile wybudowanie oczyszczalni ścieków da się nagłośnić dość łatwo, to inwestycje liniowe są trudnym tematem. W wielu przypadkach nie jesteśmy również w stanie zrezygnować z żargonu branżowego – tłumaczył Piotr Ziętara z MPWiK Kraków. O problemach w komunikacji z mediami wypowiedział się również przedstawiciel Dąbrowskich Wodociągów.





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (1)

  • Obywatel gminy, 2014-09-29 16:45:40

    Od czego sa samorządy, by jakieś firmidła kreowały podstawową politykę zaopatrzenia mieszkańców w wodę?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.