Wrocławski terminal z systemem odwodnienia

Prawdopodobnie we wrześniu rozpoczną się prace związane z rozbudową systemu odwodnienia na budowie nowego terminala lotniczego we Wrocławiu.
Wrocławski terminal z systemem odwodnienia
Władze lotniska zapewniają, że dodatkowe prace nie opóźnią zakończenia inwestycji. Rozbudowa systemu odwodnienia stała się konieczna w związku z podwyższeniem poziomu wód gruntowych, spowodowanym gwałtownymi wiosennymi roztopami i odwilżą; obecny poziom znacznie przekracza ten z etapu przygotowań inwestycji.

Ostatecznie zdecydowano o rozbudowie systemu odwodnienia, poprzez zastosowanie tzw. drenażu zespolonego z elementami odwodnienia pionowego i poziomego.

„W tej dziedzinie współpracujemy z profesjonalistami i specjalistami. Opracowana została koncepcja rozwiązania kwestii wód gruntowych, która teraz zostanie poddana dodatkowym analizom. Dzięki nim będziemy mogli znaleźć rozwiązania na lata, a nie tylko na teraz” – poinformował kierownik projektu rozbudowy lotniska Przemysław Marcinkowski.

Realizacja całego projektu podzielona została na trzy etapy: budowę drenażu, studni głębinowych i monitoringu. Pierwszy etap prac, niezależnie od wyboru koncepcji, ma się rozpocząć we wrześniu.

Obecnie na placu budowy terminala gotowe są już m.in. ruchome schody, windy, system kontroli i obsługi bagażu wraz z urządzeniami rentgenowskimi oraz cały system wentylacji. Zakończone zostały także prace przy dwóch specjalnych rotundach wychodzących w stronę płyty postojowej. „To do nich zamocowane będą rękawy, którymi pasażerowie wejdą bezpośrednio na pokład samolotu” – wyjaśnił Marcinkowski.

Wewnątrz obiektu wykonywane są także prace przy 22 stanowiskach odprawy biletowo-bagażowej i ośmiu stanowiskach bezpieczeństwa. Trwa również budowa nowej płyty postojowej przy terminalu. Będzie ona miała powierzchnię ponad 60 tys. mkw. i jednorazowo zmieści się na niej 16 dużych samolotów pasażerskich.

Pierwsze prace ziemne przy budowie nowego terminala rozpoczęły się pod koniec sierpnia 2009 r. Warta prawie 300 mln zł inwestycja ma być otwarta jesienią tego roku, ponad pół roku przed Euro-2012.

Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części miasta, w odległości ok. 10 km od centrum, w pobliżu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, która umożliwia bezpośredni dojazd na lotnisko z kierunku Kłodzko – Praga i Świdnica – Wałbrzych. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.