Wybrano firmę do budowy szybkiego tramwaju w Szczecinie

Umowę z wykonawcą pierwszego etapu linii szybkiego tramwaju podpisano w czwartek w Szczecinie. Dzięki inwestycji za dwa lata linia stanie się przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeżnej części Szczecina - do prawobrzeżnej.
Wybrano firmę do budowy szybkiego tramwaju w Szczecinie

Wykonawcą prac budowlanych jest konsorcjum firm Szczeciński Tramwaj - Strabag, które ma zrealizować inwestycję za ok. 166 mln zł.

"Mamy świadomość, że to dla Szczecina najważniejsza inwestycja ostatnich kilkudziesięciu lat, dzięki której zapewniona zostanie płynna i bezkolizyjna komunikacja między dwiema częściami miasta. W ciągu 24 miesięcy, przy najbardziej korzystnej ofercie dla zamawiającego, wybudujemy nowoczesną infrastrukturę, według najlepszych europejskich standardów" - podkreślili przedstawiciele wykonawcy.

Czytaj też: Dofinansowanie na szybki tramwaj w Szczecinie

Roboty budowlane mają rozpocząć się w maju br. Wykonawca będzie miał dwa lata na przedłużenie istniejącej linii tramwajowej o cztery kilometry, z węzła komunikacyjnego Basenu Górniczego do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej. Od Basenu Górniczego tramwaj pojedzie bezkolizyjną trasą, pokonując estakady oraz przemieszczając się w specjalnej rynnie.

W ramach inwestycji zaplanowane zostały m.in.: budowa prawie 8-km torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej, budowa przystanków, przebudowa jezdni, budowa chodników, wiaduktu, tunelu.

Projekt budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju uzyskał 106 mln zł unijnego dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Docelowo linia ta swój bieg będzie kończyć w Kijewie - będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeżnej części miasta do prawobrzeżnej. Całkowity koszt projektu oszacowano na blisko 240 mln zł.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Jak można oferować najwyższe standarty europejskie wykonania , jeżeli wygrało się za najniższą cenę . Wszem i wobec wiadomo że w jakiejśkolwiek fabryce na wschodzie nie budują aut w standarcie zachodniego producenta , np. MB
Czy można wyprodukować MB za cenę Dewoo

szcz, 2013-04-12 16:28:35 odpowiedz

Przetarg wygrany na starych warunkach " najniższa cena" oby nie było fragmentów trasy oznaczone tablicami "odcinek eksperymentalny"
Ponadto , konsekwencją powyższego jest dwuletni czas budowy , to kpina ze społeczeństwa , zamknięcia drogi , przewężenia i znowu korki przez
... 2 lata i co ciekawe , nikt nie protestuje !? rozwiń

szcz, 2013-04-12 08:46:32 odpowiedz

Wspaniała wiadomość! W końcu się udało! Teraz trzeba trzymać kciuki za to, żeby prace budowlane postępowały sprawnie i iść za ciosem: Szczecin musi złożyć wniosek o dofinansowanie II etapu SST aż do Kijewa, tak aby linia przebiegała przez największe miejskie osiedla: Słoneczne, Majowe etc. Będzie do...brze:) rozwiń

Aleks, 2013-04-11 18:11:59 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE