Z Wrocławia do Poznania pociągiem pojedziemy krócej. PKP PLK podpisała umowę na przebudowę linii kolejowej

Spółka PKP PLK podpisała w piątek (23 czerwca) kolejną umowę na modernizację linii kolejowej. 355 mln zł przeznaczy na przebudowę linii kolejowej Poznań-Wrocław na odcinku Rawicz-Leszno. Do 2020 m.in. wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna, zmodernizowanych zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych.
Z Wrocławia do Poznania pociągiem pojedziemy krócej. PKP PLK podpisała umowę na przebudowę linii kolejowej
(fot.twitter.com/PKP_PLK_SA)

Prace budowlane rozpoczną się w październiku i potrwają do 2020 roku. Wtedy też będzie gotowa cała, zmodernizowana linia łącząca stolice obu województw. Inwestycja obejmie 35-kilometrowy odcinek trasy. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie.

Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna, zmodernizowanych zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Zainstalowane zostaną też nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja zakłada też budowę 3 nowych wiaduktów i 3 nowych przejść pod torami, modernizację stacji w Rawiczu i Bojanowie, oraz przystanków Kaczkowo i Rydzyna.

Po zakończeniu prac pociągi na tej trasie będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.

- Ta inwestycja stanowi element realizacji wielkiego programu kolejowego o wartości 66,5 mld zł. Jego celem jest poprawa przepustowości i bezpieczeństwa, skrócenie czasu podróży, ale też zwiększenie nośności naszych linii kolejowych. Wszystko to ma służyć temu, by podróżowało się i wysyłało ładunki w sposób lepszy, bardziej komfortowy, przyjazny; kolej jest najbardziej ekologicznym transportem i musimy w ten transport inwestować - powiedział w piątek w Poznaniu wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.

Arnold Bresch z zarządu PKP PLK powiedział, że inwestycja zapewni krótszy czas przejazdu z Wrocławia do Poznania, wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym, a także większy komfort na stacjach. Dodał, że w tym roku spółka podpisała umowy o łącznej wartości blisko 11 mld zł.

"Ten odcinek, który teraz realizujemy to jest domknięcie całego procesu inwestycyjnego na linii między Wrocławiem a Poznaniem, który skutkować będzie skróceniem czasu przejazdu między jednym a drugim miastem z przeszło 2 godzin do ok. 1,5 godziny. W tej chwili między Poznaniem a Wrocławiem mamy 3 czynne umowy, 2020 rok to będzie rok zakończenia modernizacji całej linii" - powiedział Bresch.

Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann podkreślił, że modernizowana linia E59 ma kluczowe znaczenie dla regionu, biorąc pod uwagę połączenie między dwoma ważnymi, rozwijającymi się ośrodkami: Poznaniem i Wrocławiem.

Projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń" współfinansowany jest ze środków unijnych. Jego koszt całkowity to 1,5 mld zł, z czego 1,2 mld zł to środki UE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE