Zakład Unieszkodliwiania Odpadów za 60 mln zł

W Giżycku podpisano umowę na dofinansowanie budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie.
Zakład Unieszkodliwiania Odpadów za 60 mln zł

Całkowity koszt realizacji projektu to ponad 60 mln zł, z czego prawie 24 mln zł będzie pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.

Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych zlokalizowany będzie na gruntach sołectwa Spytkowo, ok 4 km od Giżycka. Obejmować będzie obszar ponad 6 ha, z czego ok. 3,5 ha zajmie kwatera składowiskowa o pojemności blisko 350 tys. m3, gdzie złożone zostaną zutylizowane odpady, których nie będzie można zagospodarować w żaden inny sposób. Ponadto ZUOK wyposażony będzie w sortownię, kompostownię, urządzenia do przerobu odpadów budowlanych i demontażu odpadów wielkogabarytowych. Inwestycja w Spytkowie ma za zadanie uporządkować gospodarkę odpadami na obszarze Wielkich Jezior Mazurskich.

ZUOK w Spytkowie będzie obsługiwał ponad 150 tys. mieszkańców 11 gmin wiejskich i miejskich. Rocznie zakład będzie zdolny przerobić ok. 40 tys. ton śmieci. W Spytkowie odpady organiczne będą kompostowane, sprzęty RTV i AGD poddane recyklingowi, a odpady niebezpieczne odpowiednio zutylizowane. Inwestycja planowo ma zakończyć się pod koniec 2012 roku.

Powstanie nowego zakładu nie będzie ostatnią ważną inwestycją w regionie. Województwo warmińsko-mazurskie ma bowiem do wykorzystania 1 mld 36 mln euro z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

ponawiam wiec:

Ludzie obudzcie sie !!!

Proponuje kontakt - KZSGO - Biocrudetechnology
- wyslac nam ankiete ze strumieniem odpadow - a my zaprezentujemy rozwiazania i nawet sfinansujemy Instalacje.....

032 209 44 56 begin_ 0600 209 893
...r /> tadejurkiewicz@hotmail.com

rozwiń

Kanadyjski Zintegrowany System Gospodarki Odpadami - Biocrudetechnology, 2010-08-04 17:12:16 odpowiedz

GDzie logika???? przerob 40 tys. ton śmieci rok = 124 To na dobe przerobu za 60 Mnl zl = 34,5 Mln $ CAD - a Biocrudetechnology oraganizuje KZSGO o przerobie 1300 To / dobe za 55 000 000 $ CAD !!!!w tym 770 To / dobe przetwarzanie biomasy -to jest nie tylko smieci komunalnych, ale i odpadow prz...emyslu spozywczego itd...

tak wiec liczenie maja Gminu jeszcze staroswieckie, albo...
rozwiń

kieruja sie innymi kryteriami jak ekonomia biznesu., 2010-08-04 17:08:40 odpowiedz

O czym my mowimy - zaczyna sie drobnomiasteczkowe wydawanie pieniedzy samorzadowych !!! jak moze byc rentowny tak maly zaklad !!!
I dalej mowimuy o SKLADOWISACH = srod, itd.... dlaczego nie isc w Zintegrowany System Gospodarki Odpadami oparty na rozsadnym
stosowaniu roznych technol
...ogii - celem racjonalnej segregacji, odzysku
energii z odpadow w posatci gazu, energii elektrycznej czy biopaliw jak i
wysokokalorycznych nawozow.

Sa Firmy jak BioCrudetechnology ktore sfinansuja tego typu dzialania nawet w 100 % - bez Unijnych
dodatkow Instalacje tzw Zintegrowanej Gospodarkli Odpadami , tyle ze musza
miec gwarancje ze przez 30 lat nikt im nie bedzie przeszkadzal w biznesie -
dlatego raczej pracuja w Chinach, Indiach czy w Afryce. Firma ta oprocz tego
ze likwiduja kwestie smieci to dostarczaja na rynek energie pozyskana z
przerobki smieci w postaci gazu, elektryki czy biopaliw a dodatkowo daja
wysokokaloryczny nawoz.

Zasadnicza kwestia to odpowiedni strumien odpadow. I tu trzeba sie zebrac w
Zwiazki Odpadow !!! by uzyskac 600 - 2000 To / dobe - a jak widac np. Krakow ma
ten strumien ok. 997 To / dobe i wystarczyu dla spalarni i dla racjonalnej gospodarki gdzie mozna bedzie wykorzystac w ciagu technologicznym osady z oczyszczalni, odpady przemyslu spozywczego itd, a nawet osady denne np z Jeziora Rozanowskigo czy Czchowskiego w ramach ich rekultywacji.

Wystarczy nam przeslac ankiete z morfologia odpadow, a my sie ustosunkujemy co i jak mozemy zaproponowac

Tyle ze Wladze (??!!) Miasta sa gluche na maile i informacje "zapatrzone" w spalarnie ktora im zaproponowano a zafunduja ja sobie z nakladow mieszkancow
- budzc sie z piec lat w koszmarnym snie nieudanej inwestycji. Bo przeciez ci co sprzedaja spalarnie, ja po prostu sprzedaja nie inetersuja sie co bedzie sie z nia dalej dzialo. Zas jesli Firma bierze na siebie ciezar Inwestycji to musi zadbac by sie ona splacila !!!! i tu lezy cala roznica. Tyle ze za piec lat juz bedzie inna ekipa w miescie i u wladzy i polka zacznie sie na nowo, oczywiscie finansowna przez kieszenie mieszkancow !!!

Ludzie obudzcie sie !!!

Proponuje kontakt - KZISGO
032 209 44 56
0600 209 893

tadejurkiewicz@hotmail.com

rozwiń

Kanadyjski Zintegrowany System Gospodarki Odpadami - Biocrudtechnology , 2010-08-04 17:02:34 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE