"Zakopianka" straci status drogi krajowej?

  • przegląd prasy/Dziennik Polski
  • 28-10-2009
  • drukuj
Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że studium komunikacyjne dla Podhala zawiera wiele wad i słabych stron. Dlatego krajowy status "zakopianki" stoi pod znakiem zapytania...
"Zakopianka" straci status drogi krajowej?

Marszałek województwa małopolskiego przygotował studium komunikacyjne dla Podhala. Zakłada ono realizację systemu okrężnych dróg z Nowego Targu do Zakopanego, przy pozostawieniu obecnej "zakopianki" w stanie niemal niezmienionym. Do Zakopanego kursować ma także szynobus (marszałek nazwał to komunikacyjnym "wariantem rozproszonym").

"Dziennik Polski" cytuje jednak dziś Radosława Stępinia, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Twierdzi on, że studium komunikacyjne dla Podhala jest niepełne i nie wyczerpuje tematyki. Nie ma w nim na przykład odniesienia do projektu modernizacji drogi DK-7 i przekształceniu jej w drogę ekspresową Gdańsk - Rabka, co zapewniłoby dwujezdniowy przekrój drogi od Gdańska do Nowego Targu. W studium, zdaniem Stępnia, brak też odniesienia do programu Natura 2000, otuliny Tatrzańskiego Parku Narodowego i innych obszarów chronionych.

To wszystko, wraz z eksponowaniem "wariantu rozproszonego", sprawia, że - jak pisze Dziennik Polski -  popularna zakopianka "na odcinku Nowy Targ - Zakopane nie będzie spełniać kryteriów drogi krajowej, a drogi wojewódzkiej lub powiatowej". 

"Uważam, że odpowiedź wiceministra jest trochę wymijająca. Nie daje nam odpowiedzi, kiedy i w jakim zakresie "zakopianka" będzie modernizowana" - komentuje w gazecie poseł Andrzej Gut-Mostowy, wkutek interpelacji którego resort infrastruktury zajął się nowym podhalańskim planem komunikacyjnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE