PARTNER PORTALU
  • BGK

Zakup elektrycznych autobusów to dopiero początek. Problem co dalej

  • Piotr Toborek    15 maja 2018 - 13:16
Zakup elektrycznych autobusów to dopiero początek. Problem co dalej
Być może trzeba sięgnąć po pojazdy łączące napęd gazowy z elektrycznym? (fot.shutterstock)

Prawdopodobnie łatwiej kupić elektryczne autobusy, niż przygotować dla nich całą infrastrukturę – podkreślają samorządowcy z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM).




Górnośląska metropolia może się stać miejscem, gdzie przetestowane zostanie wdrażanie komunikacji opartej o pojazdy elektryczne.

- Jeśli uda się to zrobić u nas to można założyć, że uda się wszędzie w Polsce - mówi Krzysztof Zamasz wiceprzewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Bo, jak podkreśla, GZM to 2,3 mln ludzi i ponad tysiąc autobusów miejskich.

- Do 2025 roku zgodnie z propozycjami ustawy będziemy więc musieli posiadać ponad 300 autobusów na prąd. To ogromne wyzwanie, ale moim zdaniem łatwiej może być te autobusy kupić, niż zbudować infrastrukturę dla ich ładowania – dodaje Zamasz.

Marcin Korolec z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych zwraca jednak uwagę, że dzisiaj samorządy mają jeszcze możliwość sięgania po ogromne fundusze na zakup pojazdów elektrycznych, ale nie wieadomo co będzie dalej.

- Najpewniej takich pieniędzy w kolejnych latach nie będzie, trzeba więc pomyśleć o tym co w kolejnych latach. Jakie wybrać rozwiązania, by były dla samorządów dostępne także od strony wydatków. Być może trzeba sięgnąć po pojazdy łączące napęd gazowy z elektrycznym? Trzeba też szukać rozwiązań dostosowanych do konkretnej lokalizacji.

Artykuł powstał podczas sesji "Infrastruktura dla elektromobilności", która odbyła się na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.