Zamkną plac przed dworcem w Katowicach

W sobotę rano zamknięty dla komunikacji miejskiej zostanie plac Szewczyka przed dotychczasowym dworcem kolejowym w Katowicach. Na razie przejezdna pozostanie wiodąca wzdłuż hali dworca ul. Dworcowa.
Zamkną plac przed dworcem w Katowicach

Zamknięcie placu Szewczyka i planowane na przyszły tydzień całkowite zamknięcie obecnej dworcowej hali to kolejne etapy przygotowań do budowy nowego dworca kolejowego i autobusowego w Katowicach. Oba dworce mają być gotowe do maja 2012 r., a powstająca na placu Szewczyka galeria handlowa - do końca 2012 r.

Na razie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przebudowa dworca i terenu wokół niego zmienią komunikację w mieście. Na znajdującym się przed halą dworca placu Szewczyka dotąd znajdowały się dworzec autobusowy i estakada dla pasażerów przechodzących na dworzec kolejowy. Teraz, gdy rozpoczną się tam prace budowlane, dworzec i estakada zostaną zagrodzone.

Jak poinformował podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach Krzysztof Sobański z organizującego komunikację w regionie Komunalnego Związku Komunikacyjnego GOP, w związku z zamknięciem placu Szewczyka w centrum miasta zmienią się trasy ok. 40 linii autobusowych. Sobański wskazał, że wprowadzane w życie zmiany nie różnią się niczym od tych, o jakich informowano przed kilkoma miesiącami.

Większość autobusów, które dotąd przecinały tory kolejowe by dojechać do dworca, od połowy sierpnia będzie kończyć i zaczynać bieg przed torami - głównie na placu Andrzeja, Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej, placu Miarki, a także placu Wolności. Na dwóch ostatnich placach będzie można przesiąść się do tramwajów, których ma jeździć więcej.

Ponieważ obsługa pasażerów kolei prowadzona jest już z drugiej strony torów, na dworcach tymczasowych przy placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej oraz przy ul. Konopnickiej ustawiono nowe przystanki autobusów - zlokalizowane tak, aby pasażerowie mogli w miarę dogodnie dotrzeć w oba te miejsca. Pojawiły się już m.in. nowe przystanki przy ul. Mikołowskiej w pobliżu sądu okręgowego oraz w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i Konopnickiej.

Cztery linie autobusowe - nr 51, 600, 672, 674 - będą przecinać tory kolejowe. Chodzi m.in. o to, by osoby niepełnosprawne czy dojeżdżające np. do katowickiej kliniki okulistycznej, nie musiały się przesiadać. Autobusy będą przejeżdżać przez katowicki Rynek zatrzymując się tam na przystanku przy dawnym Domu Prasy.

Od kilku miesięcy kursują już w ograniczonym zakresie dwie linie okrężne, ułatwiające poruszanie się po centrum miasta i dojazd do dworca tymczasowego - nr 900 (z ul. Francuskiej do pl. Wolności) i 910 (z Doliny Trzech Stawów, przez osiedle Paderewskiego, Rynek, pl. Miarki z powrotem do Doliny Trzech Stawów). Od soboty obie te linie będą kursowały znacznie częściej niż dotąd - będą też na nich jeździły niskopodłogowe autobusy przegubowe w miejsce krótkich.

Zmiany w organizacji ruchu odczują nie tylko pasażerowie komunikacji, ale też piesi - w związku ze stopniowym zamykaniem od przyszłego tygodnia niektórych szlaków pieszych wokół dworca. Od poniedziałku niemożliwe stanie się już przejście przez zamkniętą z końcem października halę dotychczasowego dworca.

Na razie wiadomo, że do czasu rozpoczęcia właściwych prac budowlanych, przejezdna będzie wiodąca wzdłuż hali dworca ul. Dworcowa - w pierwszym etapie przygotowań do rozbiórki dworca w obu kierunkach. O jej kilkudniowym zamknięciu - na czas rozbiórki estakady - kierowcy mają zostać zawczasu poinformowani.

Samorząd Katowic, kolej wraz z komercyjnym inwestorem przebudowy dworca oraz regionalny organizator komunikacji informują o utrudnieniach m.in. na stronach internetowych www.dworzec-katowice.info, www.uwagaprzemiany.katowice.eu oraz www.kzkgop.com.pl. Od czwartku na przystankach w centrum miasta oraz głównych przystankach w dzielnicach Katowic pojawić się ma też łącznie 40 informatorów, rozdających mapki i ulotki oraz służących pasażerom radą.

Czytaj też:

Startuje tymczasowy dworzec w Katowicach 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE