PARTNER PORTALU
  • BGK

Zmodernizowany EN57 na łódzkich torach

  • PAP    25 lutego 2012 - 14:00
Zmodernizowany EN57 na łódzkich torach

Piąty pociąg typu EN57, zmodernizowany na zamówienie samorządu województwa łódzkiego, wyjedzie w sobotnie południe na trasę Łódź-Sieradz. Koszt modernizacji pociągu to niemal 8 mln zł.




W marcu i w kwietniu region łódzki wzbogaci się o kolejne dwa takie zmodernizowane składy - poinformowała rzeczniczka marszałka województwa łódzkiego Joanna Blewąska.

W zmodernizowanych składach EN57 Przewozów Regionalnych znajdują się m.in. ergonomiczne fotele z logo woj. łódzkiego, przyciemniane szyby, gniazdka do podłączenia przenośnych urządzeń elektronicznych, toalety z obiegiem zamkniętym, klimatyzowane przedziały i automatyczne drzwi międzywagonowe.

Czytaj też: Zmodernizowany pociąg EN57 w Łodzi

Skład wyposażony jest także w monitory LCD, wieszaki na rowery, systemy dotykowego uruchamiania drzwi oraz urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom niepełnosprawnym. Z myślą o najmłodszych podróżnych i ich matkach w miejscu, gdzie umieszczony jest przewijak, zamontowano kolorowe panele ścienne.

W pociągu jest 180 miejsc siedzących. Składy mają nowy, bardziej aerodynamiczny kształt czoła i reflektorów. Na dachu instalowane są kamery śledzące połączenie pantografu z trakcją; skład posiada także nowe asynchroniczne silniki i układ hamulcowy zapewniające płynną jazdę z prędkością do 120 km/h. Wykonawcą modernizacji jest firma Newag z Nowego Sącza.

Zmodernizowane składy kursować będą na trasach z Łodzi do Warszawy i Sieradza.

W sobotę nowy pociąg wyjechał z dworca Łódź Kaliska do Sieradza o godz. 12.30.

- Na podróżnych, którzy wybiorą się na przejazd tym pociągiem, czeka niespodzianka w postaci bezpłatnych biletów - dodała Blewąska.

Pociąg ten jest drugim z serii czterech pojazdów modernizowanych w latach 2011-12. Realizacja tego projektu ma kosztować ponad 36 mln zł. Ponad 25 mln z tej kwoty to dofinansowanie unijne.

Wcześniej tabor w regionie wzbogacił się o trzy takie zmodernizowane składy, które kosztowały 23,5 mln zł; 16 mln zł pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.