Zmodernizowany EN57 na łódzkich torach

Piąty pociąg typu EN57, zmodernizowany na zamówienie samorządu województwa łódzkiego, wyjedzie w sobotnie południe na trasę Łódź-Sieradz. Koszt modernizacji pociągu to niemal 8 mln zł.
Zmodernizowany EN57 na łódzkich torach

W marcu i w kwietniu region łódzki wzbogaci się o kolejne dwa takie zmodernizowane składy - poinformowała rzeczniczka marszałka województwa łódzkiego Joanna Blewąska.

W zmodernizowanych składach EN57 Przewozów Regionalnych znajdują się m.in. ergonomiczne fotele z logo woj. łódzkiego, przyciemniane szyby, gniazdka do podłączenia przenośnych urządzeń elektronicznych, toalety z obiegiem zamkniętym, klimatyzowane przedziały i automatyczne drzwi międzywagonowe.

Czytaj też: Zmodernizowany pociąg EN57 w Łodzi

Skład wyposażony jest także w monitory LCD, wieszaki na rowery, systemy dotykowego uruchamiania drzwi oraz urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom niepełnosprawnym. Z myślą o najmłodszych podróżnych i ich matkach w miejscu, gdzie umieszczony jest przewijak, zamontowano kolorowe panele ścienne.

W pociągu jest 180 miejsc siedzących. Składy mają nowy, bardziej aerodynamiczny kształt czoła i reflektorów. Na dachu instalowane są kamery śledzące połączenie pantografu z trakcją; skład posiada także nowe asynchroniczne silniki i układ hamulcowy zapewniające płynną jazdę z prędkością do 120 km/h. Wykonawcą modernizacji jest firma Newag z Nowego Sącza.

Zmodernizowane składy kursować będą na trasach z Łodzi do Warszawy i Sieradza.

W sobotę nowy pociąg wyjechał z dworca Łódź Kaliska do Sieradza o godz. 12.30.

- Na podróżnych, którzy wybiorą się na przejazd tym pociągiem, czeka niespodzianka w postaci bezpłatnych biletów - dodała Blewąska.

Pociąg ten jest drugim z serii czterech pojazdów modernizowanych w latach 2011-12. Realizacja tego projektu ma kosztować ponad 36 mln zł. Ponad 25 mln z tej kwoty to dofinansowanie unijne.

Wcześniej tabor w regionie wzbogacił się o trzy takie zmodernizowane składy, które kosztowały 23,5 mln zł; 16 mln zł pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE