Zniżki w zamian za jazdę autobusami

Już 75 firm w Lublinie udziela zniżek na swoje towary i usługi pasażerom komunikacji miejskiej, którzy mają bilety długookresowe. Program "BusBonus", którego celem jest zachęcenie mieszkańców do korzystania z publicznego transportu, chcą wprowadzać też inne miasta.
Zniżki w zamian za jazdę autobusami

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie podpisało w grudniu tego roku listy intencyjne dotyczące wprowadzenia programu "BusBonus" z miejskimi przewoźnikami w Zamościu, Puławach i Kraśniku. Program chce też wprowadzić Chełm, być może będzie też stosowany w innych miastach w Polsce - poinformowała rzeczniczka lubelskiego MPK Weronika Opasiak.

Program "BusBonus" w Lublinie wszedł w życie w lutym tego roku. Polega na tym, że stali pasażerowie komunikacji miejskiej, posiadacze imiennych biletów okresowych - 30, 90 lub 150-dniowych - za ich okazaniem otrzymują zniżki w firmach partnerach programu. Początkowo do programu przystąpiło 27 partnerów, obecnie jest już ich 75 i stale przybywa nowych. Są wśród nich sklepy różnych branż, restauracje, prywatne centra medyczne, kluby sportowe, deweloperzy.

Czytaj też:  Pierwsze miasto z darmowymi autobusami

Zniżki przy zakupie rozmaitych towarów i usług wahają się od 1,5 do 50 proc. ceny. Dotychczas udzielono około 10 tys. zniżek.

Przybywa pasażerów zainteresowanych biletami okresowymi lubelskiej komunikacji miejskiej. Ich posiadaczami jest obecnie 37 tys. osób, to 17 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Program "BusBonus" został wprowadzony, aby zachęcić mieszkańców Lublina do korzystania z komunikacji zbiorowej. Prezydent miasta Krzysztof Żuk podkreślał przy jego starcie, że komunikacja miejska w Lublinie poprawia się szybko dzięki realizacji zakrojonego na dużą skalę projektu unijnego.

Projekt modernizacji transportu zbiorowego w Lublinie realizowany jest od 2010 r., a ma trwać do 2015 r. Dzięki niemu wymieniono już większość autobusów i trolejbusów. Budowane są kolejne linie trolejbusowe, będzie nowa zajezdnia trolejbusowa, powstanie nowoczesny system zarządzania transportem publicznym i ruchem w mieście. Projekt ma wartość około 520 mln zł, ponad połowa kosztów finansowana jest z unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

W 350-tysięcznym Lublinie wpływy z biletów pokrywają blisko 70 proc. kosztów komunikacji miejskiej. Resztę dokłada budżet miasta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.