PARTNER PORTALU
  • BGK

ZTM Warszawa zlikwidował sprzedaż biletów u kierowcy

  • PAP/PSZ    2 stycznia 2018 - 14:10
ZTM Warszawa zlikwidował sprzedaż biletów u kierowcy

Kupowanie biletów od kierowcy lub motorniczego w Warszawie jest już przeszłością. (fot. ZTM Warszawa)

Od nowego roku pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej nie mogą już kupować biletów u kierowców autobusów i motorniczych tramwajów.




Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego już w połowie grudnia informował o planowanych zmianach w sprzedaży biletów. Urzędnicy przypominali wówczas, że kierowcy sprzedają jedynie bilety jednorazowe przesiadkowe.

"Chcemy przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo odejść od tej sprzedaży. W tej chwili mamy tak rozbudowaną sieć sprzedaży biletów, że absolutnie nie ma żadnego problemu z dostępem do biletów komunikacji miejskiej" - oznajmił na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor pionu handlowego w ZTM-ie Monika Obrębska.

ZTM przypomina, że bilety można kupować m.in. w 21 Punktach Obsługi Pasażerów, w prawie 1,5 tys. kiosków, blisko 720 biletomatach stacjonarnych i w około 1,9 tys. biletomatach w pojazdach komunikacji miejskiej. Bilety można także kupić przez internet. Zarząd informuje, że sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy to tylko pomocniczy kanał dystrybucji - stanowiący zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów.

Urzędnicy podkreślali, że kierowcy mają się koncentrować na prowadzeniu pojazdów, a nie na sprzedaży biletów, co ma wpłynąć pozytywnie na bezpieczeństwo podróżnych. Ma się też poprawić osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie będą musieli już przewozić biletów ani pieniędzy za sprzedane "kartoniki".

Czytaj także: Komunikacyjna rewolucja w Konstancinie-Jeziornie staje się faktem

ZTM prowadzi kampanię informacyjną o wprowadzanych zmianach. Wywieszone zostały plakaty w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na terenie poszczególnych dzielnic.

Nowy rok przyniósł także zmiany wizualne, ponieważ na ulice wyruszyły już pierwsze pojazdy oznaczone nowym logotypem warszawskiego transportu publicznego, który został wybrany w konkursie. Jest to wpisana w okręg litera "t" nawiązująca stylistyką do postaci warszawskiej Syrenki. Nowy symbol ma być wspólny dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej.

Nowe, unifikujące logo będzie wprowadzane stopniowo. Widnieje już na części pojazdów, a pojawi się m.in. także na biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych, czy parkingach P+R.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.