PARTNER PORTALU
  • BGK

ZTM Warszawa zlikwidował sprzedaż biletów u kierowcy

  • PAP/PSZ    2 stycznia 2018 - 14:10
ZTM Warszawa zlikwidował sprzedaż biletów u kierowcy
Kupowanie biletów od kierowcy lub motorniczego w Warszawie jest już przeszłością. (fot. ZTM Warszawa)

Od nowego roku pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej nie mogą już kupować biletów u kierowców autobusów i motorniczych tramwajów.




Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego już w połowie grudnia informował o planowanych zmianach w sprzedaży biletów. Urzędnicy przypominali wówczas, że kierowcy sprzedają jedynie bilety jednorazowe przesiadkowe.

"Chcemy przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo odejść od tej sprzedaży. W tej chwili mamy tak rozbudowaną sieć sprzedaży biletów, że absolutnie nie ma żadnego problemu z dostępem do biletów komunikacji miejskiej" - oznajmił na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor pionu handlowego w ZTM-ie Monika Obrębska.

ZTM przypomina, że bilety można kupować m.in. w 21 Punktach Obsługi Pasażerów, w prawie 1,5 tys. kiosków, blisko 720 biletomatach stacjonarnych i w około 1,9 tys. biletomatach w pojazdach komunikacji miejskiej. Bilety można także kupić przez internet. Zarząd informuje, że sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy to tylko pomocniczy kanał dystrybucji - stanowiący zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów.

Urzędnicy podkreślali, że kierowcy mają się koncentrować na prowadzeniu pojazdów, a nie na sprzedaży biletów, co ma wpłynąć pozytywnie na bezpieczeństwo podróżnych. Ma się też poprawić osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie będą musieli już przewozić biletów ani pieniędzy za sprzedane "kartoniki".

Czytaj także: Komunikacyjna rewolucja w Konstancinie-Jeziornie staje się faktem

ZTM prowadzi kampanię informacyjną o wprowadzanych zmianach. Wywieszone zostały plakaty w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na terenie poszczególnych dzielnic.

Nowy rok przyniósł także zmiany wizualne, ponieważ na ulice wyruszyły już pierwsze pojazdy oznaczone nowym logotypem warszawskiego transportu publicznego, który został wybrany w konkursie. Jest to wpisana w okręg litera "t" nawiązująca stylistyką do postaci warszawskiej Syrenki. Nowy symbol ma być wspólny dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej.

Nowe, unifikujące logo będzie wprowadzane stopniowo. Widnieje już na części pojazdów, a pojawi się m.in. także na biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych, czy parkingach P+R.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.