PKP Intercity i warszawska Szybka Kolej Miejska otrzymają ponad 600 mld zł unijnego dofinansowania. Tyle samo dostanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przedstawiciele PKP Intercity, warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej, GDDKiA oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali 4 kwietnia umowy na wsparcie inwestycji z funduszy unijnych.
PKP Intercity zmodernizuje, a warszawska Szybka Kolej Miejska kupi pociągi. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje drogę S17 z Warszawy do Garwolina.
Wartość wszystkich trzech projektów to ponad 2,7 mld złotych, unijne dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko - ponad 1,2 miliarda.
PKP Intercity zmodernizuje 183 wagony i 20 lokomotyw elektrycznych. Po modernizacji będą mogły jechać z prędkością co najmniej 160 km/h i obsłużą połączenia międzyregionalne: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - (Białystok), Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - (Białystok) oraz Lublin - Kielce - Katowice - Wrocław - Zielona Góra -Szczecin - (Świnoujście).
W ramach inwestycji „Kolej na dobre połączenia - unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity SA” spółka zmodernizuje też 6 lokomotyw spalinowych oraz kupi 6 pojazdów szynowo-drogowych do prowadzenia prac manewrowych. Na stacjach Gdynia Grabówek i Kraków Główny Zachód zostanie zainstalowany monitoring przemysłowy.
Inwestycja jest częścią największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację już posiadanych, a także na stacje postojowe spółka przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.
Wartość inwestycji to 990,4 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 402,5 mln zł. Termin realizacji to 2023 r.
Inwestycja SKM w Warszawie: „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego - etap I”
Warszawska spółka kupi 21 pociągów - 15 pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych. Zmodernizuje też swoje zaplecze techniczno-postojowe na warszawskich Szczęśliwcach. Nowe pociągi będą wykorzystywane na liniach obsługiwanych przez SKM.
Wartość inwestycji „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego - etap I” wynosi 498,6 mln zł. Dofinansowanie unijne to 202,7 mln zł, a termin realizacji: rok 2020.
Inwestycja GDDKiA: „ Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, odc. węzeł Lubelska - Garwolin”
Drogowa dyrekcja wybuduje prawie 37 km drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska (miejsce, w którym południowa obwodnica Warszawy będzie łączyć się z drogą S17) do Garwolina. Nowa ekspresówka będzie przebiegać przez powiaty otwocki (gmina Wiązowna, gmina Celestynów, miasto Otwock, gmina Kołbiel) i garwoliński (gminy Pilawa i Garwolin). Budowa odcinka rozpoczyna się we wsi Góraszka w gminie Wiązowna (za węzłem Lubelska), a kończy w miejscu, w których S17 łączy się z istniejącą obwodnicą Garwolina. Pierwsze prace już się rozpoczęły.
Oprócz samej drogi powstanie m.in. 6 węzłów : Góraszka, Wiązowna, Otwock, Ostrów, Kołbiel, Lipówki, wiadukty, kładki dla pieszych, tzw. MOP-y czyli miejsca obsługi podróżnych, oraz przejścia dla zwierząt.
Inwestycja warta jest 1,25 mld zł. Z budżetu unijnego został dofinansowana kwotą 618,5 mln zł. Termin zakończenia - rok 2019.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.