153 skrzyżowania objęte systemem inteligentnego transportu

Rok po uruchomieniu we Wrocławiu systemu inteligentnego transportu (ITS) objęto nim już 153 skrzyżowania. Jak ocenił w piątek wiceprezydent miasta Wojciech Adamski, na większości skrzyżowań udało się usprawnić ruch.
153 skrzyżowania objęte systemem inteligentnego transportu
Podczas konferencji prasowej za najważniejsze z osiągnięć w ramach ITS uznano tzw. zieloną falę dla ruchu tramwajowego i samochodowego, chociaż w przypadku aut chodzi tylko o wybrane fragmenty miasta.

"Połączenie poszczególnych skrzyżowań w systemie pozwala obecnie na sterowanie ruchem w całych fragmentach miasta - w zależności od natężenia" - mówił kierownik projektu Błażej Trzcinowicz.

Adamski podkreślił, że od czasu rozpoczęcia prac nad ITS na niektórych skrzyżowaniach natężenie ruchu zwiększyło się nawet o ponad sto procent. "Ludzie czasem narzekają na działanie systemu, jednak gdyby nie ITS, to miasto w niektórych miejscach byłoby całkowicie zakorkowane" - dodał wiceprezydent.

Kolejnym atutem ITS jest bieżąca, elektroniczna informacja skierowana zarówno do kierowców, jak i pasażerów komunikacji zbiorowej. Zapewnia ją 13 dużych tablic umieszczonych nad kluczowymi arteriami drogowymi, które informują o korkach, wypadkach i zalecanych objazdach.

Na 170 przystankach komunikacji miejskiej pasażerowie mają również dokładną, elektroniczną (minutową) informację o przyjazdach tramwajów i autobusów.

Ponad tysiąc kamer w mieście zapewnia stały monitoring ruchu drogowego w mieście. "Dzięki elektronicznemu zapisowi z monitoringu policja wyjaśnia okoliczności wypadków. Mam również pełny nadzór nad komunikacją publiczną i możemy szybko reagować w nagłych sytuacjach" - mówił wiceprezydent Adamski.

Wrocław na system inteligentnego transportu (ITS) wydał 109 mln zł; ponad 80 mln zł pozyskano na ten cel z funduszy europejskich
. Prace nad projektem trwały od 2009 r. Systemem objęto 153 skrzyżowania z ponad 200 w mieście.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Byłbym wdzięczny za informację, jak ITS wpływa na komfort ruchu pieszych w mieście: czy zmieniły się czasy oczekiwania na zmianę świateł na skrzyżowaniach dla pieszych, a jeśli tak, to w którą stronę? Czy uległy skróceniu czy wydłużeniu w godzinach największego ruchu pieszych?

Aktywna Mobilność, 2014-03-31 13:35:48 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE