154 mln zł na obwodnicę Radomia

Rozpoczęła się budowa południowej obwodnicy Radomia. To najważniejsza inwestycja drogowa realizowana w tym mieście w ciągu ostatnich lat.
154 mln zł na obwodnicę Radomia
Budowa kosztować będzie 154 mln zł. Nowa trasa ma być gotowa do końca 2014 roku. Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, do końca tego roku mają być wybudowane dwa obiekty mostowe. Jest to warunkiem uzyskania przez miasto subwencji drogowej z budżetu państwa.

W pierwszej kolejności powstaną dwupoziomowe węzły drogowe u zbiegu z ulicą Wyścigową oraz przy projektowanym przedłużeniu ulicy Młodzianowskiej. Także w tym roku wykonawca musi wybudować obie jezdnie obwodnicy na odcinku od alei Grzecznarowskiego do ulicy Armii Ludowej.

Łączna długość projektowanej trasy wynosi 13,5 km. Powstać ma 10 km dwujezdniowej drogi – w obrębie Radomia i 3,5 km jednojezdniowej trasy – na terenie sąsiedniej gminy Kowala.

Inwestycja obejmuje budowę czterech wiaduktów drogowych, 10 przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych, tunelu, a także przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego.

Wzdłuż obwodnicy zostaną zbudowane chodniki, ścieżki rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przy okazji powstawania trasy zostanie przebudowana istniejąca infrastruktura telekomunikacyjna, sieć gazowa oraz linie energetyczne. Powstanie także m.in. kanalizacja deszczowa i nowe oświetlenie.

Roboty prowadzi konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart. Koszt inwestycji to 154 mln zł. Blisko 72 mln zł przyznał na ten cel zarząd woj. mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, a 35 mln zł zarezerwowała w tegorocznym budżecie gmina Radom. Władze miasta starają się także o subwencję drogową z budżetu państwa w wysokości 30 mln zł.

Inwestycja ma być zakończona do końca sierpnia 2014 r. Trasa połączy ruch miejski z planowanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad drogami krajowymi S-7 i S-12.

Budowa nowej drogi ma na celu skierowanie na obwodnicę ruchu samochodów ciężarowych z trasy S-7 (Kraków – Radom – Warszawa) oraz trasy na linii Dorohusk – Lublin – Radom – Piotrków Trybunalski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE