17 wniosków w przetargu na obwodnicę Ostródy

17 firm chce budować obwodnicę Ostródy, dzięki której samochody jadące drogą ekspresową nr 7 Gdańsk -Warszawa oraz drogą nr 16 w kierunku Wielkich Jezior Mazurskich ominą miasto - podał rzecznik GDDKiA w Olsztynie Karol Głębocki.
17 wniosków w przetargu na obwodnicę Ostródy

Tyle wniosków od zainteresowanych budową firm o dopuszczenie do dalszego etapu przetargu wpłynęło do inwestora, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie.

Ostróda jest ważnym węzłem komunikacyjnym na Warmii i Mazurach, ponieważ krzyżują się tu trzy trasy: 15 - łącząca Warmię i Mazury z Dolnym Śląskiem, 16 - łącząca wschód z zachodem regionu oraz 7 - łącząca północ z południem kraju.

Wybrany w tym przetargu wykonawca wybuduje obwodnicę o długości 9,7 km, przebiegającą w ciągu drogi ekspresowej Gdańsk-Warszawa oraz obwodnicę o długości 8,7 km, będącą częścią drogi krajowej nr 16 z Grudziądza do Ełku.

Jak wyjaśnił Karol Głębocki kierowcy poruszający się siódemką omijają obecnie Ostródę, jadąc istniejącą obwodnicą, ale nowa droga będzie miała wyższy standard i będzie przebiegać nową trasą. Droga krajowa nr 16 przebiega obecnie przez centrum Ostródy, więc wybudowana obwodnica będzie zupełnie nową trasą, omijającą miasto.

Spośród złożonych wniosków GDDKiA wybierze do połowy listopada wykonawców, do których zostaną wysłane zaproszenia do składania ofert cenowych. Na ich złożenie wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni.

Głębocki zaznaczył, że budowa obwodnicy Ostródy w ciągach dróg 7 i 16 to kolejny przetarg, w którym oprócz ceny, na wybór wykonawcy będą miały wpływ termin zakończenia prac i okres gwarancji. Wykonawca będzie mógł zaproponować przeprowadzenie prac w terminie krótszym niż maksymalny - 23 miesiące, jednak nie krótszym niż 20 miesięcy. Trzecim kryterium oceny ofert jest okres gwarancji.

Warmińsko-mazurski odcinek drogi krajowej nr 7 Gdańsk - Warszawa ma długość 155 kilometrów. Połowa tej trasy została już przebudowana - wykonano po dwa pasy jezdni w jednym kierunku, powstały bezkolizyjne skrzyżowania, przejścia dla zwierząt.

Olsztyński oddział GDDKiA ogłosił już przetargi dla wykonawców dalszej przebudowy odcinków. Oprócz obwodnicy Ostródy, trwają przetargi dla wykonawców, którzy chcą wybudować odcinki: Ostróda-Miłomłyn, Nidzica-Napierki i Ostróda-Olsztynek. Przebudowa siódemki na tych odcinkach ma się zacząć wiosną 2014 roku. Łączny koszt budowy tych fragmentów drogi to 3,5 mld zł.

W latach 2004-2010 na drodze krajowej nr 16 przebudowano odcinki Gietrzwałd - Naglady, Naglady - Olsztyn, Olsztyn - Wójtowo, Wójtowo - Barczewo i Barczewo - Biskupiec o łącznej długości 45 km oraz obwodnicę Ełku o długości 4,8 km. Budowany jest jeszcze ponad 8-kilometrowy odcinek szesnastki od Biskupca do Borek Wielkich. Ta ostatnia inwestycja warta jest 147 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.