23,1 mln zł na rewitalizację linii kolejowej

Ponad 23,1 mln zł kosztować ma rewitalizacja linii kolejowej od stacji Łódź Widzew do Zgierza. Inwestycja zaplanowana na lata 2013-14 związana jest z projektem budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA).
23,1 mln zł na rewitalizację linii kolejowej
PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisały umowę na dofinansowanie rewitalizacji linii przebiegającej przez północną część Łodzi - poinformowało Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad 12 km. Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie mniej więcej 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów - 100 km/h.

Podróżni będą mogli skorzystać z trzech istniejących, ale od wielu lat wyłączonych z eksploatacji przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek. Przystanek Radogoszcz zostanie przesunięty o mniej więcej pół kilometra w stronę ulicy Strykowskiej; ma to umożliwić pasażerom łatwiejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów.

Każdy przystanek będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach. Na przystankach pojawią się wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery.

Według PKP PLK istotną częścią inwestycji będzie przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Prace związane z rewitalizacją tej linii obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych: wiaduktach, mostach czy przepustach.

Wartość projektu wynosi ponad 23,1 mln zł, zaś kwota dofinansowania w ramach RPO województwa łódzkiego na lata 2007-2013 to niemal 15,5 mln zł.

Inwestycja rozszerzy projekt budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od marca trwają prace związane z budową oraz przebudową 17 przystanków kolejowych na trasach ŁKA, m.in. w Łodzi, Zgierzu i Ozorkowie. Przy nowych i zmodernizowanych stacjach mają być przystanki komunikacji miejskiej lub PKS, parkingi i stojaki na rowery. Prace mają zakończyć się w III kwartale 2013 r.

Wartość tego etapu inwestycji to 42,4 mln zł netto; projekt w 85 proc. będzie finansowany ze środków unijnych i realizowany wspólnie przez samorząd województwa, PKP PLK, PKP SA, miasto Łódź i gminę Zgierz.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.