3,5 mln zł na studium wykonalności odcinka szybkiej kolei

Ponad 3,5 mln zł kosztuje przygotowanie studium wykonalności dla budowy łódzkiego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Jego głównym elementem ma być tunel łączący Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską

Studium wykonalności dla łódzkiego odcinka przygotuje hiszpańska firma Sener, z którą 11 marca władze Łodzi i województwa podpisały umowę. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele PKP.

Studium musi odpowiedzieć m.in. na pytania jak połączyć tunel między dworcami, jaki będzie jego optymalny przebieg i koszty jego budowy. Zakończenie i przekazanie studium wykonalności przewidziano na 2011 r.

Pierwszym elementem tej inwestycji będzie budowa nowego dworca Łódź Fabryczna. Znajdzie się on 16 m pod ziemią. Będzie węzłem integrującym różne rodzaje transportu: kolejowy – pociągi aglomeracyjne, międzyregionalne, dużych prędkości oraz tramwaje miejskie i drogowy – w tym komunikację miejską autobusową Łodzi i PKS.

Szybka kolej połączy Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław. Łódź stanowi jej centrum. Do Warszawy podróż potrwa 35 minut. Inwestycja ma się zakończyć najpóźniej w 2020 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE