PARTNER PORTALU
  • BGK

8 firm i konsorcjów chce wybudować 16 km drogi Via Baltica

  • PAP/JS    15 maja 2017 - 18:56
8 firm i konsorcjów chce wybudować 16 km drogi Via Baltica
Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy fragmentu Via Baltica od węzła Kolno do Stawisk (fot. pixabay)

Osiem firm i konsorcjów chce wybudować ponad 16-kilometrowy odcinek drogi na trasie S61 Via Baltica. Firmy zaproponowały ceny od 288 mln zł do 467 mln zł. W poniedziałek (15 maja) otwarto oferty przetargowe - podała GDDKiA.




Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy fragmentu Via Baltica od węzła Kolno (z którym ma się w przyszłości łączyć planowana łomżyńska obwodnica - red) do Stawisk. W sumie ma powstać blisko 16,5 km drogi.

Do przetargu stanęło w sumie osiem firm i konsorcjów. Jak poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Białymstoku Rafał Malinowski, najtańszą ofertę, w wysokości ponad 288 mln zł, złożyło konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Natomiast najdroższą ofertę (na 467 mln zł) złożyło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. oraz PLANETA Sp. z o.o.

Jak powiedział rzecznik GDDKiA, był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena może stanowić 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się, spełniając - jak to określił - tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Zauważył, że wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy czas realizacji - 31 miesięcy bez okresów zimowych, wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni.

Natomiast w środę mają być znane oferty w przetargu na drugi fragment Via Baltica - od Stawisk do Szczuczyna (18 km). Na te dwa odcinki - 16,5 km i 18 km - drogowcy ogłosili przetargi w lutym.

Oba przetargi mają wyłonić wykonawcę w systemie "projektuj i buduj". Oznacza to, że ma on przygotować projekt budowlany, uzyskać w imieniu inwestora zezwolenie na realizacje inwestycji, a następnie wybudować odcinek drogi wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą.

Jak informował wcześniej resort infrastruktury i budownictwa, zawarcie umów z wykonawcami jest planowane na koniec 2017 r., a rozpoczęcie prac budowlanych powinno nastąpić w 2019 roku. Roboty potrwają do połowy 2021 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.