900 mln zł ze środków Unii Europejskiej dla Krakowa

Kraków ma otrzymać 900 mln zł unijnej dotacji na rozbudowę i remonty tras tramwajowych oraz modernizację sieci ciepłowniczej.
900 mln zł ze środków Unii Europejskiej dla Krakowa
fot. fotolia

"Otrzymaliśmy decyzję Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o podziale środków w ramach unijnego programu +Infrastruktura i Środowisko+ przeznaczonych na transport miejski, na który otrzymamy ok. 450 mln zł i na modernizację sieci ciepłowniczych, na które też będzie 450 mln zł" - poinformował w piątek dziennikarzy wiceprezydent Krakowa ds. inwestycji miejskich Tadeusz Trzmiel.

Jak podkreślił do pieniędzy z UE miasto dołoży środki własne, co pozwoli ma zrealizowanie inwestycji o łącznej wartości 1,2 mld zł. Warunkiem uzyskania unijnej dotacji jest przygotowanie do końca 2016 r. dokumentacji dotyczącej planowanych inwestycji, zawierającej decyzje środowiskowe i pozwolenia na budowę.

W 2018 r. powinna powstać linia tramwajowa Krowodrza Górka - Górka Narodowa, a nieco później jej odgałęzienie na osiedle Azory. Obecnie rozważane są dwa warianty przebiegu torowiska na os. Azory, ostateczna zostanie wybrana po konsultacjach społecznych. Unijna dotacja ma pomóc także w realizacji 1,7 km torowiska wzdłuż tzw. Trasy Łagiewnickiej oraz w wyremontowaniu 12 odcinków istniejących już torowisk - w sumie ponad 20 km.

Jak mówił dyrektor Zarządu Infrastruktury i Komunikacji Miejskiej Jerzy Marcinko, na realizację tych zadań trzeba w sumie 660 mln zł, z czego ponad 440 mln zł ma pochodzić z UE.

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej planuje rozbudowę i modernizację sieci ciepłowniczej oraz podłączenie do niej nowych odbiorców, którzy wcześniej korzystali z pieców opalanych węglem. 80 mln zł z uzyskanej przez przedsiębiorstwo dotacji unijnej ma być przeznaczone na ograniczenie emisji pyłu zawieszonego.

Wiceprezydent Trzmiel dodał, że Kraków w ramach zintegrowanych inwestycji terytorialnych otrzyma jeszcze ok. 700 mln zł. Środki te mają być przeznaczone na budowę dróg podczas realizacji projektu "Kraków - Nowa Huta Przyszłości", ścieżek rowerowych, rozwój systemu park and ride i termomodernizację obiektów publicznych.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE