A4 z Tarnowa do Dębicy oddana do ruchu

Autostrada A4 na odcinku od węzła Krzyż na terenie Tarnowa do węzła Dębica Pustynia została w czwartek oddana do użytku. Inwestycję za prawie 1 mld zł brutto dokończyło konsorcjum Heilit+Woerner (grupa Strabag) i Budimeksu.
A4 z Tarnowa do Dębicy oddana do ruchu
Trasa przebiega przez obszar województwa małopolskiego (13,7 km) i podkarpackiego (20,9 km). Kontrakt obejmował m.in. budowę estakady nad Wisłoką o długości 1351 metrów.

- Między węzłami Dębica Zachód i Dębica Wschód, na ok. dwukilometrowym odcinku, ruch będzie się odbywał po jednej jezdni. Jest to związane z kończącą się procedurą odbiorową lewej jezdni estakady nad Wisłoką. Utrudnienia zostaną usunięte w najbliższych dniach - podał Budimex.

- Udostępnienie 35-kilometrowego odcinka autostrady dla ruchu połączy wszystkie miasta wojewódzkie Polski Południowej, co usprawni komunikację pomiędzy tymi regionami i skróci czas przejazdu. Włączy stolicę Podkarpacia do krajowej oraz międzynarodowej sieci autostrad i dróg ekspresowych, co pozwoli sprawnie dojechać z Rzeszowa do Europy Zachodniej - dodał.

Kontrakt na dokończenie A4 Krzyż - Dębica Pustynia podpisano na początku maja 2013 r. Konsorcjum wyceniło swoje usługi na dokładnie 981,54 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosił natomiast 1,125 mld zł brutto.

Termin realizacji ustalono 18 miesięcy łącznie z okresem zimowym. Udziały Heilit+Woerner i Budimeksu w kontrakcie wynosiły po 50 proc.

Pierwotnie budowa odcinka miała zakończyć się na początku lipca 2012 r. Według podpisanej w lipcu 2010 r. umowy, konsorcjum irlandzkiego SIAC Construction (lider) oraz PBG i dwóch jego spółek zależnych - Hydrobudowy Polska i Aprivii - miało zrealizować inwestycję za 1,43 mld zł netto.

Umowa została zerwana w lipcu 2012 r., a między stronami trwa spór, z czyjej winy to nastąpiło. PBG obecnie znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.