PARTNER PORTALU
  • BGK

Autostrada Kraków-Katowice będzie miała nową nawierzchnię

  • PAP/EM    16 marca 2017 - 14:42
Autostrada Kraków-Katowice będzie miała nową nawierzchnię
Na modernizowanym odcinku dopuszczalna prędkość będzie ograniczona do 80 km na godzinę (fot.gddkia.gov.pl)

W niedzielę (19 marca) wieczorem na 4-kilometrowym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków, między węzłami Rudno i Chrzanów, rozpocznie się remont nawierzchni. W sumie w tym roku firma zarządzająca drogą zamierza wymienić nawierzchnię na odcinkach o łącznej długości 36 km.




• W pierwszej kolejności rozpoczną się prace na czterokilometrowym odcinku jezdni w kierunku Katowic, między węzłami Rudno i Chrzanów.

• Roboty zaplanowano tak, by w czasie, gdy na jezdni w kierunku Katowic jeden pas ruchu będzie remontowany, drugi będzie przejezdny.

• Po zakończeniu rozpoczynającego się w niedzielę etapu robót, wymiana nawierzchni będzie prowadzona na odcinku między węzłami Rudno i Balice, na jezdni w kierunku Krakowa.

Przedstawiciele spółki Stalexport Autostrada Małopolska (SAM) zapewniają, że remont będzie przyjazny dla kierowców - aby zminimalizować utrudnienia, inwestycję podzielono na etapy, roboty mają być prowadzone na krótkich odcinkach, a kierowcy z reguły będą mieli do dyspozycji - jak dotąd - dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

W pierwszej kolejności, od niedzielnego wieczoru, rozpoczną się prace na czterokilometrowym odcinku jezdni w kierunku Katowic, między węzłami Rudno i Chrzanów. W związku z tym do środy 22 marca na obu jezdniach pojawią się lokalne zwężenia do jednego pasa ruchu na krótkich odcinkach drogi.

"Prace prowadziliśmy i w dalszym ciągu będziemy prowadzić tak, aby zminimalizować uciążliwości i zachować dwa pasy ruchu w każdym kierunku przez cały czas trwania robót. Wyjątek od tej reguły będą stanowić okresy związane z montażem lub demontażem stalowych barier bezpieczeństwa rozdzielających przeciwne kierunki, co staramy się przeprowadzać sprawnie, w godzinach wieczornych i nocnych, kiedy ruch jest mniejszy" - wyjaśnił w czwartek rzecznik SAM Rafał Czechowski.

Roboty zaplanowano tak, by w czasie, gdy na jezdni w kierunku Katowic jeden pas ruchu będzie remontowany, drugi będzie przejezdny. Na jezdni do Krakowa będą dwa pasy ruchu w kierunku Krakowa i jeden pas w kierunku Katowic. Podobna organizacja ruchu ma obowiązywać na pozostałych remontowanych odcinkach jezdni. Na modernizowanym odcinku dopuszczalna prędkość będzie ograniczona do 80 km na godzinę.

Remont nawierzchni między węzłami Rudno i Chrzanów zakończy się około 27 kwietnia, natomiast całość zaplanowanych na 2017 r. prac przy wymianie nawierzchni potrwa do listopada. Roboty są kontynuacją inwestycji zapoczątkowanych w ubiegłym roku, kiedy wymieniono nawierzchnię jezdni na odcinkach o łącznej długości 24 km.

Po zakończeniu rozpoczynającego się w niedzielę etapu robót, wymiana nawierzchni będzie prowadzona na odcinku między węzłami Rudno i Balice, na jezdni w kierunku Krakowa. O kolejnych etapach remontu kierowcy mają być informowani na bieżąco na stronach internetowych www.ia4.pl, www.autostrada-a4.pl oraz w portalach społecznościowych.

Spółka Stalexport Autostrada Małopolska zarządza 60-kilometrowym płatnym odcinkiem autostrady A4 między Katowicami a Krakowem na mocy uzyskanej w 1997 r. 30-letniej koncesji na przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację trasy powstałej w latach 70. i 80. ubiegłego wieku.

Koncesjonariusz akcentuje, że wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie, finansuje z przychodów z tytułu poboru opłat oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt SAM, w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa.

Spółka Stalexport Autostrady - właściciel SAM - wypracował za ub. rok ponad 180 mln zł zysku. Kluczową częścią przychodów Stalexportu Autostrady były opłaty pobierane przez SAM za przejazd A4 Katowice-Kraków - przychody z tego tytułu wyniosły w 2016 r. 288,4 mln zł.

Spółka SAM (koncesjonariusz A4 Katowice-Kraków) oraz spółka VIA4 (operator tego odcinka) to firmy z grupy Stalexport Autostrady. Jej strategicznym inwestorem (z 61,2 proc. akcji) jest grupa Atlantia - m.in. operator sieci ok. 5 tys. km autostrad płatnych - przede wszystkim we Włoszech, a także Brazylii, Chile, Indiach i w Polsce.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • obserwator, 2017-03-17 10:14:20

    Podczas takich remontów opłata winna być mniejsza z racji zmniejszenia standardu świadczenia usługi...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.