Będzie nowa zajezdnia tramwajowa w Warszawie

• Tramwaje Warszawskie otrzymały decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy zajezdni tramwajowej „Annopol”.
• Na Białołęce powstaną nowe budynki zajezdni, układ torowy oraz sieć trakcyjna. Obiekt zostanie oddany do użytku pod koniec 2020 roku.
Będzie nowa zajezdnia tramwajowa w Warszawie
Zajezdnia tramwajowa "Annopol"- wizualizacja

Zajezdnia tramwajowa „Annopol”, będzie pierwszą zajezdnią tramwajową zbudowaną w Warszawie od 1963 r., kiedy to otwarto zajezdnię „Żoliborz”.

Zajezdnia o powierzchni ok. 11,76 ha obsłuży 150 wieloczłonowych tramwajów i będzie miejscem napraw oraz postoju tramwajów w czasie, kiedy nie są one wykorzystywane do przewozu pasażerów.

Zajezdnia będzie składała się z zespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności: stanowisk do pomiaru płaskich miejsc, nacisku kół, obrzeży kół i geometrii wózków, lakierni, myjni całopojazdowej oraz tokarki podtorowej.

W planowanej zajezdni „Annopol” będą wykorzystywane instalacje odnawialnych źródeł energii (OZE): gazowe absorpcyjne pompy ciepła powietrze - woda, sprężarkowe pompy ciepła powiązane z instalacją pionowego magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymienniki ciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnych oraz zoptymalizowana instalacja fotowoltaiczna. Dodatkowo przewidziano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zastosowanie smarownic i ekranów akustycznych ograniczy uciążliwości wynikające z ruchu tramwajów.

W ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów o łącznej długości 14,25 km oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, który połączy teren zajezdni z istniejącą infrastrukturą w ul. Annopol. Główny wjazd do zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką, planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od strony północno-wschodniej (połączenie z ul. Włodkowica).

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”, dla którego 30 grudnia 2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE