PARTNER PORTALU
  • BGK

Będzie więcej bramek na A1 w Nowej Wsi

  • PAP    21 lipca 2014 - 18:57

Za półtora roku ma zostać rozbudowany Punkt Poboru Opłat na autostradzie A1 w Nowej Wsi k. Torunia. Istniejąca liczba stanowisk jest niewystarczająca i w okresie wzmożonego ruchu, zwłaszcza w wakacyjne weekendy, tworzą się długie kolejki samochodów.




W Nowej Wsi funkcjonuje ostatni punkt poboru opłat na północnym odcinku A1 o długości 152 km, który rozpoczyna się w Rusocinie k. Gdańska. Trasa zarządzana jest przez Gdańsk Transport Company (GTC).

Punkt Poboru Opłat w Nowej Wsi z trzema pasami wjazdowymi i sześcioma psami zjazdowymi został zbudowany kilka lat temu jako rozwiązanie tymczasowe i miał zostać zlikwidowany po otwarciu dalszych odcinku autostrady w kierunku Łodzi. Ostatnio okazało się, że na oddanym już do użytku odcinku Toruń - Łódź nie zostaną zbudowane bramki poboru opłat i punkt nadal będzie funkcjonował.

"Kilka miesięcy temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podjęło decyzję o zmianie koncepcji poboru opłat na autostradach, bramki na zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad nie zostaną zbudowane, a Punkt Poboru Opłat w Nowej Wsi musi obsługiwać rosnące natężenie ruchu (..) W związku z tym rozpoczęto prace zmierzające do zwiększenia przepustowości Punktu Poboru Opłat w Nowej Wsi" - poinformowała w poniedziałek rzeczniczka GTC Anna Kordecka.

GTC planuje rozbudować podtoruński punkt o jedną bramkę wjazdową i dwie bramki wyjazdowe dodatkowo. Rozpoczęto już prace projektowe i rozmowy w sprawie wykupu gruntów pod przyszłą inwestycję. Całość ma być gotowa na koniec 2015 r.

Ruch na A1 znacznie zwiększył się po oddaniu do użytku 30 kwietnia brakującego 19-kilometrowego fragmentu Włocławek - Kowal (woj. kujawsko-pomorskie). W dniach zwiększonego ruchu na północnym odcinku autostrady tworzą się korki na początku trasy w Rusocinie i Nowej Wsi, a kierowcy muszą czekać nawet godzinę.

Według GTC inkasent w punkcie poboru opłat w ciągu godziny jest w stanie obsłużyć średnio 160 pojazdów, a rekordzista obsłużył 200 pojazdów (średnio 18 sekund na transakcję). W godzinach szczytowych otwarte są wszystkie bramki, a na każdej zamianie są dodatkowi inkasenci, którzy zastępują korzystających z przerw.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.