Biją się o budowę trasy S3

19 firm złożyło oferty w dwóch przetargach na budowę trasy ekspresowej S3 między Gorzowem Wlkp. a Międzyrzeczem.
Biją się o budowę trasy S3

Ten fragment drogi ma mieć ponad 37 km. Koszt inwestycji został oszacowany na 1,6 mld zł.

Budowa ma być finansowana z pieniędzy unijnych w ramach programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko” oraz z budżetu państwa.

Budowę podzielono na dwie inwestycje – na odcinek z Gorzowa do Skwierzyny i między Skwierzyną a Międzyrzeczem, co daje łącznie ponad 37 km.

Długość całej drogi ekspresowej S3 to 470 km. Docelowo połączy ona Świnoujście z polsko-czeską granicą w pobliżu Lubawki.

Na budowę odcinka z Gorzowa do Skwierzyny wpłynęło 10 ofert. Najtańszą jest propozycja konsorcjum, którego liderem jest portugalska firma Mota-Engil (Moto-Engil Polska, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki).

Konsorcjum zaoferowało wykonanie 18,54 km drogi za ok. 336,48 mln zł. Wartość kosztorysowa tego zadania została określona przez GDDKiA na ok. 606,68 mln zł. Oferta stanowi, więc ok. 55 proc. tej sumy.

O realizację odcinka S3 ze Skwierzyny do Gorzowa o długości 19,11 km ubiega się dziewięć firm i konsorcjów. Najtańszą ofertę przedstawił Strabag – jego propozycja to ok. 424,99 mln zł. W tym przypadku wartość kosztorysowa wynosi ok. 993,36 mln zł.

Podstawowy zakres inwestycji na obu odcinkach obejmuje budowę: dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu, poprowadzonych nowym śladem, dwa węzły drogowe „Skwierzyna Zachód” i „Skwierzyna Południe”, a także odcinek obwodnicy Skwierzyny położony poza projektowaną drogą S3, pozwalający na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Poznań, czyli w korytarzu dróg krajowych nr 22 i nr 24 Kostrzyn – Skwierzyna – Poznań.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE