Bliżej do obwodnicy Oświęcimia

Dzięki obwodnicy Oświęcimia mieszkańcy będą czuć się bezpieczniej, a kierowcy zyskają lepsze połączenie w tej części Małopolski. Marszałek Marek Sowa podpisał z samorządami lokalnymi umowę dot. budowy trasy. Droga ma powstać do 2017 roku.
Bliżej do obwodnicy Oświęcimia

– Inwestycje drogowe to jeden z ważniejszych punktów polityki zarządu województwa małopolskiego. Widać to w stałej trosce o stan technicznych dróg wojewódzkich w naszym regionie, a także konsekwentne budowanie kolejnych obwodnic. W ciągu ostatnich siedmiu lat powstało ich aż 15. Jednak obwodnica Oświęcimia będzie jednym z większych wyzwań – mówił marszałek Marek Sowa.

Dokument na Zamku w Oświęcimiu oprócz marszałka, podpisali również: Józef Krawczyk starosta oświęcimski, Andrzej Skrzypiński członek zarządu powiatu, Janusz Chwierut – p.o. prezydenta Oświęcim i Andrzej Saternus burmistrz Chełmka.

 Czytaj: Łódź inwestuje w sterowanie ruchem

Inwestycja obejmuje wykonanie (w oparciu o opracowaną dokumentację oraz pozyskane w toku procesu inwestycyjnego decyzje administracyjne) robót budowlanych oraz nabycie niezbędnych nieruchomości wraz z wypłatą odszkodowań.

Wartość szacunkowa to ok. 160 mln zł, z czego dofinansowanie unijne w ramach w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego (RPO WM) wyniesie aż 85 proc. Realizacja jest przewidziana na lata 2015-2017.

 Czytaj też:  Stalowa Wola i Nisko będą miały obwodnicę

Trasa obwodnicy Oświęcimia została uzgodniona z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego. Jej początek znajduje się na połączeniu z istniejącą drogą wojewódzką nr 933 relacji Oświęcim – Chrzanów. Punkt ten umiejscowiony jest na skraju lasu w rejonie kościoła i cmentarza w m. Bobrek (ok. 200 m w kierunku północnym od skrzyżowania drogi wojewódzkiej z ul. Nadwiślańską). Koniec obwodnicy zlokalizowany będzie na włączeniu do istniejącej drogi krajowej nr 44 (ul. Fabryczna) w Oświęcimiu.

Dzięki obwodnicy Oświęcimia miasto zyska sprawne połączenie m.in. z Krakowem, gminami sąsiadującymi ze stolicą Małopolski, Aglomeracją Górnośląską (poprzez autostradę A4, a w przyszłości drogę S-1).

Z kolei utworzenie bezpośredniego połączenia drogi krajowej nr 44 z drogą wojewódzką nr 933 będzie stanowiło dodatkową przeprawę mostową przez Wisłę. Zyskają nie tylko kierowcy, ale też mieszkańcy – ruch tranzytowy, który przebiega teraz przez centrum miasta, zniknie w zupełności. Wśród spodziewanych efektów tej inwestycji jest również rozwój Oświęcimia pod względem turystycznym.

Poprawi się nie tylko dojazd do Państwowego Muzeum Auschwitz – Birkenau, ale też znacznie rozwinie sektor usługowy, gastronomiczny i hotelarski. Obwodnica stanie się tez z pewnością impulsem do rozwoju Miejskiej Strefy Aktywności Gospodarczej „Nowe Dwory”, zlokalizowanej w pobliżu planowanego końca obwodnicy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE