Brakuje pieniędzy na obwodnicę Krakowa i na S7

  • Przegląd prasy/Dziennik Polski
  • 16-10-2010
  • drukuj
Północna obwodnica Krakowa nie znajdzie się w programie budowy dróg krajowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zgodziła się na postulaty małopolskich samorządów.
Brakuje pieniędzy na obwodnicę Krakowa i na S7

Droga ekspresowa ma zostać wykreślona z przyszłorocznych planów GDDKiA, a tym samym trasa przez Zielonki nie zostanie do nich wpisana – ujawnia „Dziennik Polski”.

„Układ dróg w rejonie Krakowa, po zrealizowaniu sieci autostrad i dróg ekspresowych, jest wystarczający i spełni zadania przewidywane dla głównych dróg tranzytowych w tym obszarze” – można przeczytać w piśmie skierowanym do marszałka województwa małopolskiego.

GDDKiA twierdzi, że północna obwodnica stolicy Małopolski „nie jest elementem niezbędnym w sieci dróg krajowych” i powinna stanowić element regionalnej sieci drogowej. A to oznacza, że budowa północnej obwodnicy Krakowa nie będzie finansowana z budżetu państwa.

Samorząd nie ma pieniędzy na pokrycie tak kosztownej inwestycji. Mimo to władze regionalne nie wstrzymają przygotowań do jej realizacji. Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej złoży Zarząd Dróg Wojewódzkich, co oznacza, że północna obwodnica będzie drogą wojewódzką. Jednak jej parametry się nie zmienią.

Być może pod koniec okresu 2007-2013 znajdą się unijne pieniądze na północną obwodnicę.

W ramach oszczędnościowych cięć budżetowych z przyszłorocznego planu finansowego ma zniknąć również drugi odcinek drogi ekspresowej S7. Pierwszy, od autostrady A4 w Bieżanowie do Rybitw, jest już prawie gotowy i czeka na otwarcie. Budowa drugiego, z Rybitw do ul. Igołomskiej, miała się rozpocząć wiosną przyszłego roku.

Przedstawiciele GDDKiA na spotkaniu z urzędnikami prezydenta Krakowa, poinformowali o możliwości wykreślenia drugiego odcinka drogi ekspresowej S7 w Krakowie z przyszłorocznego budżetu.Ostateczna decyzja zapadnie w przyszłym tygodniu – podaje „Dziennik Polski”.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Zadupie to Wasz Nowy Sącz i inne pachnące Austro - Węgrami miasta w XXI w.
Szczecin leży na klku trasach krajowych: A6, S3, krajówkach: 3,10,13 i 31. ,,Szczecin jest węzłem komunikacyjnym na trasie transeuropejskiego korytarza transportowego północ-południe łączącego południową Skandynawię,
... Czechy i Austrię z portami Morza Śródziemnego." + na Środkowoeuropejskim Korytarzu Transportowym ze Skanii do Chorwacji. Szczecin leży na samym skraju Polski i jest najbliższą polską metropolią przy jakiejkolwiek granicy. Po za tym inwestycja w obwodnicę Szczecina jest inwestycja w wizerunek Polski. Bo prędzej z zachodu Europy dojadą do Szczecina i później do Gdańska niż do Waszego Krakówka.
Nikt tam nie jeździ? Bzdura zakuty krakusku! W Szczecinie jest port do którego jeżdżą bo Galicja nie wie, że każdy port to okno na świat. Ale nie ma się co dziwić. Skoro Wisła i rzeki karpackie to nieuregulowane dziadostwo, które po każdym większym deszczu natychmiast wylewaja to i do morza trudno Wam się dostać. Buhaha
rozwiń

Robert, 2010-10-20 11:32:26 odpowiedz

Aleś głupi chłopie - po co obwodnica miastu, które nie stoi na rzadnej trasie krajowej - na samym skraju Polski. Nikt tam nie jeżdzi- zadupie buhaha

krk, 2010-10-17 20:49:22 odpowiedz

Kraków ma swoje transportowe ,,widzi - misię" i myśli, że co chce to dostanie. Już i tak bardzo dużo mają. Inwestycje transportowe potrzebne są też innym ważnym miastom w Polsce - np. Szczecin potrzebuje Zachodniego Drogowego Obejścia z tunelem pod Odrą o parametrach autostrady lub drogi ek...spresowej bo takiego ringu jeszcze nie ma a powinien już być.
GDDKiA na listę swych inwestycji powinno wpisać właśnie Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina a Krakusy na dalszą swą dolę teraz to powinny cierpliwie czekać.
rozwiń

Robert , 2010-10-16 20:12:14 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE