Budimex zbuduje 2,2 km drogi za 135 mln zł

Prawie 135 mln zł będzie kosztowała budowa 2,2 km odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku. W czwartek przedstawiciele miasta i wykonawcy, spółki Budimex SA podpisali umowę na realizację inwestycji.
Budimex zbuduje 2,2 km drogi za 135 mln zł
Droga ma być gotowa w grudniu 2012 roku. Budowa odcinka Trasy Słowackiego (określanego jako III zadanie) od Al. gen. J. Hallera do Węzła Marynarki Polskiej ma się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu.

Cała Trasa połączy Port Lotniczy z Portem Morskim oraz prowadzi w kierunku stadionu PGE Arena, na którym rozgrywane będą mecze EURO 2012.

Będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Na tym odcinku powstanie wiadukt drogowy o dł. 262 metrów o najdłuższym w Trójmieście przęśle (120 m. długości). W ramach zadania pod trasą powstanie tunel dla pieszych prowadzący do Stadionu Piłkarskiego PGE Arena. Powstaną też m.in. ścieżki rowerowe (1,8 km), ciągi pieszo-rowerowe (870m) i chodniki (2,5 km).

Budowa tego odcinka trasy nie zostanie zakończona na EURO 2012. Do mistrzostw ma być gotowa jedna jezdnia.

Prezydent Paweł Adamowicz (zabierz głos/oceń prezydenta) uważa, że może to mieć wymiar marketingowy. Jest przekonany, że „goście w czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej zobaczą Gdańsk jako miasto dynamiczne, w budowie czyli takie, które jest w rozwoju”.

Trasa Słowackiego połączy porty, lotniczy i morski dopiero po zbudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą o dł. 1380 metrów. Ta inwestycja rozpocznie się jednak z opóźnieniem. Od wyników przetargu, który wygrało konsorcjum Hydrobudowy SA i którego oferta wyniosła 885,6 mln zł, odwołało się konsorcjum firm, którego liderem jest FCC Construction. Zaproponowało ono budowę tunelu za 1,16 mld zł i była to pod względem wartości kolejna oferta, po zwycięskiej.

Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie i nakazała zamawiającemu, czyli miejskiej spółce, Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK) powtórzyć ocenę zwycięskiej oferty.

Prezes GIK, Ryszard Trykosko poinformował w czwartek dziennikarzy, że w piątek mija termin złożenia wyjaśnień przez Hydrobudowę SA.

Wcześniej planowano jednoczesne rozpoczęcie realizacji III zadania Trasy Słowackiego i tunelu. Budowa tunelu pod Martwą Wisłą ma trwać 3 lata. Ma to być pierwszy tunel drogowy w kraju drążony pod rzeką. W swym najniższym miejscu tunel znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Budowa finansowana jest z funduszy unijnych i budżetu Gdańska.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.