Budowa łódzkiego dworca wchodzi w nowy etap

Ruszyły prace związane z budową peronów podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Powstaje także nadziemne rusztowanie, które posłuży do montażu stalowej konstrukcji dachu dworca. Od września mają ruszyć prace związane z układaniem torów kolejowych.
Budowa łódzkiego dworca wchodzi w nowy etap
Na budowie dworca Łódź Fabryczna wykonano już 80 proc. prac ziemnych - poinformował dyrektor kontraktu Marcin Zaręba.

Na budowie rozpoczęły się roboty związane z montażem konstrukcji stalowej dachu dworca, powstają elementy rusztowania. "To jest rusztowanie, na którym zostanie zmontowana konstrukcja stalowa dachu. Po jej wykonaniu rusztowanie zostanie rozebrane" - powiedział  Zaręba. Pierwsze elementy stalowej konstrukcji dachu montowane mają być w sierpniu, a cały dach zostanie ukończony w przyszłym roku.

Według niego roboty pod ziemią przebiegają zgodnie z planem. Rozpoczęły się prace związane z wykonaniem płyty peronów i obsługą pociągów. Na początku września ma się rozpocząć układanie torów w tunelu od strony ulicy Niciarnianej.

Prace związane z najbardziej skomplikowaną operacją budowy tunelu - odcinkiem pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego - mają zostać zakończone w maju przyszłego roku.

Według przedstawicieli Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi równocześnie trwają prace związane z budową lub modernizacją układu drogowego wokół dworca. Prowadzone są roboty na skrzyżowaniu ul. Narutowicza i Uniwersyteckiej - ta ostatnia ma zostać połączona z planowaną Nowotargową, która będzie ulicą dojazdową do dworca (patrz zdjęcie).

W ramach kontraktu na budowę dworca trwają też prace na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z ul. Traugutta. Opracowywana jest dokumentacja na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do al. Piłsudskiego. Przebudowa ma ruszyć w przyszłym roku, a zakończenie planowane jest wraz z oddaniem do użytku dworca i trasy W-Z.

Po natrafieniu podczas budowy tunelu na podziemną "soczewkę wodną", budowa dworca ostatecznie wydłużyć się ma o siedem miesięcy i zakończyć nie w lutym - jak pierwotnie zakładano - a we wrześniu 2015 roku.

Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, który ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE