Budowa nowego odcinka szybkiego tramwaju

Nowa trasa krakowskiego szybkiego tramwaju, która będzie przebiegać głównie estakadą nad torami kolejowymi i układem drogowym, będzie gotowa za dwa lata.
Budowa nowego odcinka szybkiego tramwaju

Jak poinformowało w piątek biuro prasowe Urzędu Miasta Krakowa, wykonawca inwestycji - firma Mota Engil - rozpoczął już realizację zadania od przebudowy instalacji w miejscach, gdzie staną pale pod estakadę dla tramwajów, pieszych i rowerzystów.

Z związku z tym konieczne było zamknięcie tunelu ciepłowniczego koło stacji kolejowej Płaszów, którym piesi przechodzą pod torami. Poważniejsze utrudnienia w ruchu związane z budową szybkiego tramwaju Lipska-Wielicka planowane są dopiero w przyszłym roku.

Inwestycja będzie kosztowała 150 mln zł brutto. Miasto ze swojego budżetu zapłaci wykonawcy za prace budowlane nieco ponad 55,8 mln zł. Reszta zostanie pokryta ze środków Unii Europejskiej.

Głównym elementem nowego połączenia tramwajowego, o długości 2,1 kilometra, będzie estakada pieszo-rowerowo-tramwajowa biegnąca nad torami kolejowymi i układem drogowym w Płaszowie, mająca prawie 600 metrów długości. W ramach inwestycji powstanie torowisko (podwójny tor) o długości 2,1 km od skrzyżowania ulic Kuklińskiego, Lipskiej i Saskiej do połączenia z ulicą Wielicką.

Rozbudowane zostaną też ulice: Saska, Gromadzka, Prokocimska, Żołnierska, zbudowane będą drogi dojazdowe, oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna.

Według władz miasta inwestycja skróci czas przejazdu szybkiego tramwaju północ-południe na linii nr 50 o pięć minut. Jego trasa będzie przebiegać wyłącznie torowiskami oddzielonymi od ulic.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE