PARTNER PORTALU
  • BGK

Budowa S17: Rozpoczęły się prace na odcinku Kurów-Skrudki

  • PAP    18 lutego 2017 - 19:22
Budowa S17: Rozpoczęły się prace na odcinku Kurów-Skrudki
Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. (Fot. PTWP)

• Ruszyły prace przy budowie drogi ekspresowej S17 (Lublin- Warszawa) na odcinku Kurów-Skrudki.
• Złożono też wnioski o pozwolenie na budowę kolejnego odcinka.
• Prawie 100 km nowej S17 ma powstać do 2019 r. i kosztować 3,2 mld zł.




Przy obecnej drodze krajowej nr 17 rozpoczęła się wycinka drzew i w związku z tym pomiędzy miejscowościami Skrudki i Żyrzyn (Lubelskie) wprowadzono zmianę organizacji ruchu - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na stronie internetowej projektu.

Ze względów bezpieczeństwa w trakcie ścinania drzew od strony jezdni w kierunku pobocza będzie wstrzymywany ruchu pojazdów.

Budowa prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej między Lublinem a Warszawą podzielona została na siedem odcinków. Chodzi o trasę na odcinkach od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska. Budowę tę prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Odcinek Kurów-Skurdki (13,2 km) to pierwszy odcinek, na który wojewoda lubelski wydał już pozwolenie na budowę. Wykonawcą tej inwestycji jest firma Mota Engil Central Europe, a koszt inwestycji to 270,8 mln zł.

Do wojewody mazowieckiego zostały złożone ostatnio wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), czyli pozwolenia na budowę odcinka o długości około 15,2 km, od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska. "Wydanie decyzji przez wojewodę mazowieckiego umożliwi przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawca będzie mógł rozpocząć prace" - poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Nalewajko.

Na takie pozwolenia czekają także wykonawcy kolejnych czterech odcinków planowanej trasy; postępowania o wydanie ZRID w tych sprawach toczą się w lubelskim i mazowieckim urzędzie wojewódzkim.

Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcy wyłonieni w przetargach. Na terenie woj. lubelskiego powstają dwa odcinki: między węzłami Kurów i Skrudki (Mota Engil Central Europe) oraz od węzła Skrudki do granicy województw (o długości 20,2 km), który zbuduje firma PORR Polska Infrastructure, a koszt inwestycji to 608,8 mln zł.

Pozostałe pięć odcinków trasy przebiega przez woj. mazowieckie. Wykonawcą trzech z nich jest spółka Budimex. Są to odcinki: 13 km od granicy województw do Gończyc (313,6 mln zł); 12,2 km od obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (288,5 mln zł); 13 km drogi od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli (blisko 290 mln zł).

Pozostałe dwa odcinki - 8,7 km obwodnicy Kołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (370,5 mln zł) - wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.

Inwestycja jest realizowana w trybie "projektuj i buduj", co oznacza, że wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i wybudować drogę. Przed oddaniem trasy dla ruchu musi uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to 95,5 km trasy od Kurowa do węzła Lubelska będzie oddana do użytku w 2019 r.

Po udostępnieniu trasy dla kierowców przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy) może zająć ok. półtorej godziny.

W latach 2011 - 2014 r. zbudowano już 67 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.