PARTNER PORTALU
  • BGK

Budowa trasy S7 z Warszawy do Grójca: Pieniędzy jest za mało

  • PAP/AT    25 maja 2017 - 22:09
Budowa trasy S7 z Warszawy do Grójca: Pieniędzy jest za mało
GDDKiA wystąpiła o przyznanie dodatkowych pieniędzy na budowę 29-kilometrowego odcinka trasy S7 (fot.fotolia)

GDDKiA wystąpiła do ministerstwa o przyznanie dodatkowych pieniędzy na budowę 29-kilometrowego odcinka trasy S7 od węzła Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca (Mazowieckie). Najniższe ceny ofert złożonych w przetargach okazały się wyższe niż przewidywał kosztorys.




Zgodnie z planami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) trasa miałaby być gotowa w 2021 r.

"Liczymy na to, że otrzymamy dodatkowe środki. Jeśli tak się stanie, nastąpi rozstrzygnięcie przetargów i podpisanie umów z wykonawcami"- powiedziała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycję podzielono na trzy odcinki. W przetargu dotyczącym budowy 6,6-kilometrowgo fragmentu S7 od węzła Warszawa Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do Lesznowoli, najniższą cenę - 221,4 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. Jak podała Tarnowska, cena ta przekroczyła o 1,7 mln zł wartość kosztorysową zadania.

Podobnie było w przypadku drugiego odcinka, czyli ok. 15-kilometrowego fragmentu ekspresówki od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ. Najtańsza oferta firmy IDS-BUD SA - 388,6 mln zł - była o 10 mln zł wyższa od kwoty zarezerwowanej na ten cel przez inwestora.

Czytaj też: Nowe drogi w Polsce: Przybędzie 396 km szybkich dróg

W przetargu na budowę 8-kilometrowego odcinka od Tarczyna do obwodnicy Grójca najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferowała spółka Mota-Engil Central Europe. Kwota ta mieściła się w planach GDDKiA.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie w sumie 29 km dwujezdniowej trasy ekspresowej. W większości droga będzie poprowadzona nowym śladem, równoległym do dzisiejszej "siódemki".

Na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko - do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dalej trasa aż do obwodnicy Grójca ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.