Budują tunel do dworca Łódź Fabryczna

Rozpoczęły się prace przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym w przyszłości wjadą pociągi do podziemnej stacji Łódź Fabryczna od strony wschodniej. Prace przy budowie tunelu mają zakończyć się w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Budują tunel do dworca Łódź Fabryczna

Jak poinformowała rzeczniczka generalnego wykonawcy Katarzyna Rumowska, zgodnie z projektem obiekt będzie miał ok. 1,5 km długości. Jego szerokość i wysokość w świetle jest zmienna. Tunel ma być wykonywany w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi będą ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (o grubości 1,2 m) oraz płyta stropowa górna - rozpierająca.

W tunelu będą wyjścia ewakuacyjne - po trzy klatki schodowe w części przy ul. Kopcińskiego i w części wlotowej - w okolicy ul. Niciarnianej. Prace przy budowie tunelu powinny zakończyć się do wiosny przyszłego roku - wyjaśniła Rumowska.

Czytaj też: Łódź Fabryczna straci unijne dofinansowanie?

Natomiast do końca tego roku potrwają prace przy wylewaniu stropu podziemnego dworca, znajdującego się na poziomie 8 m pod ziemią. Grubość płyty stropowej wynosi ok. 120 cm.

Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się 8 m pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, będzie stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Dworzec powstaje w systemie "projektuj i buduj". Cała inwestycja zajmuje prawie 24 ha w ścisłym centrum miasta; w najszerszym miejscu rozciągać się będzie na ponad 700 m.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jednym z najważniejszych elementów Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się też m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, parkingi dla samochodów.

Dworzec na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Zakończenie zaplanowano na luty 2015 r., a koszt inwestycji, która ma być współfinansowana przez Unię Europejską, szacuje się na 1,75 mld zł brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE