PARTNER PORTALU
  • BGK

Centralny odcinek II linii metra ukończony w 97 proc.

  • PAP    11 września 2014 - 17:24
Centralny odcinek II linii metra ukończony w 97 proc.

- Budowa centralnego odcinka II linii metra jest ukończona w ponad 97 proc., trwają prace wykończeniowe, prowadzone są przejazdy testowe - poinformował prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Dodał, że awarie składów Inspiro na I linii są tymczasowe.




"Wykonanie finansowe od początku kontraktu jest na poziomie 91,27 proc, wykonanie rzeczowe 97,41 procent" - powiedział na posiedzeniu Rady Warszawy Lejk przedstawiając informację nt. stanu prac na centralnym odcinku II linii podziemnej kolejki.

Dodał, że na terenie budowy trwają prace wykończeniowe, a pociągi już odbywają przejazdy testowe. "Wykonywane są testy urządzeń przytorowych, wentylacji i zasilania" - zaznaczył.

Po zakończeniu budowy nastąpią procedury związane z odbiorami technicznymi. Zostały one - powiedział Lejk - określone na etapie postępowania przetargowego.

"Po zgłoszeniu przez wykonawcę metra gotowości po dokonania odbiorów, zamawiający ma siedem dni na ustalenie terminu dokonania odbioru i wyznacza datę ich rozpoczęcia. Zgodnie z kontraktem odbiory nie powinny trwać dłużej niż 30 dni" - wyjaśnił prezes warszawskiego metra.

Czytaj też:  Pasażerowie doceniają metro

"Wykonawca deklaruje, ze 30 września złoży zgłoszenie do odbioru. Wtedy jako nadzorujący będziemy przystępowali do odbioru, a następnie przekażemy stosowne wystąpienia do inspekcji państwowej" - powiedział Lejk.

Dodał, że w czasie odbioru mogą zostać ujawnione wady "o charakterze istotnym", których wykrycie powoduje wstrzymanie odbioru i rozpoczęcie całej procedury od początku. "Jeżeli będą stwierdzone wady nieistotne, to muszą zostać opisane i powinien zostać wyznaczony termin ich usunięcia" - powiedział Lejk.

Czytaj też:  Otwarcie centralnego odcinka metra a zmiany w stołecznej komunikacji

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według planów budowa ma zakończyć się 30 września. Miasto ma nadzieję, że II linią podziemnej kolejki mieszkańcy Warszawy pojadą jeszcze w tym roku.

Rada miasta wysłuchała także informacji nt. funkcjonowania pierwszej linii metra.

Lejk powiedział, że awarie nowych pociągów Inspiro są przejściowe i podwyższony poziom awarii zawsze towarzyszy wprowadzaniu nowych składów.

Wyjaśnił, że z podobną sytuacją metro miało do czynienia w 2004 r., kiedy do ruchu zostały wprowadzone pociągi Metropolis i w 2009 r., kiedy pojawiły się pociągi serii S81.

"Teraz obserwujemy zjawisko zwiększonej liczby awarii w pociągach Inspiro, ale ta liczba zmniejsza się, pociągi wychodzą z tego młodego wieku, kiedy jest więcej awarii" - ocenił Lejk.

Zapewnił, że metro zdaje sobie sprawę, że każda usterka pociągu oznacza ogromne uciążliwości dla pasażerów, dlatego stara się je eliminować i usuwać możliwie jak najszybciej. Dodał, że do ruchu wystawianych jest między 20 a 30 pociągów Inspiro, a metro średnio dziennie przewozi ok. 500 tys. za pasażerów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.