Centralny odcinek II linii metra ukończony w 97 proc.

- Budowa centralnego odcinka II linii metra jest ukończona w ponad 97 proc., trwają prace wykończeniowe, prowadzone są przejazdy testowe - poinformował prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Dodał, że awarie składów Inspiro na I linii są tymczasowe.
Centralny odcinek II linii metra ukończony w 97 proc.

"Wykonanie finansowe od początku kontraktu jest na poziomie 91,27 proc, wykonanie rzeczowe 97,41 procent" - powiedział na posiedzeniu Rady Warszawy Lejk przedstawiając informację nt. stanu prac na centralnym odcinku II linii podziemnej kolejki.

Dodał, że na terenie budowy trwają prace wykończeniowe, a pociągi już odbywają przejazdy testowe. "Wykonywane są testy urządzeń przytorowych, wentylacji i zasilania" - zaznaczył.

Po zakończeniu budowy nastąpią procedury związane z odbiorami technicznymi. Zostały one - powiedział Lejk - określone na etapie postępowania przetargowego.

"Po zgłoszeniu przez wykonawcę metra gotowości po dokonania odbiorów, zamawiający ma siedem dni na ustalenie terminu dokonania odbioru i wyznacza datę ich rozpoczęcia. Zgodnie z kontraktem odbiory nie powinny trwać dłużej niż 30 dni" - wyjaśnił prezes warszawskiego metra.

Czytaj też:  Pasażerowie doceniają metro

"Wykonawca deklaruje, ze 30 września złoży zgłoszenie do odbioru. Wtedy jako nadzorujący będziemy przystępowali do odbioru, a następnie przekażemy stosowne wystąpienia do inspekcji państwowej" - powiedział Lejk.

Dodał, że w czasie odbioru mogą zostać ujawnione wady "o charakterze istotnym", których wykrycie powoduje wstrzymanie odbioru i rozpoczęcie całej procedury od początku. "Jeżeli będą stwierdzone wady nieistotne, to muszą zostać opisane i powinien zostać wyznaczony termin ich usunięcia" - powiedział Lejk.

Czytaj też:  Otwarcie centralnego odcinka metra a zmiany w stołecznej komunikacji

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według planów budowa ma zakończyć się 30 września. Miasto ma nadzieję, że II linią podziemnej kolejki mieszkańcy Warszawy pojadą jeszcze w tym roku.

Rada miasta wysłuchała także informacji nt. funkcjonowania pierwszej linii metra.

Lejk powiedział, że awarie nowych pociągów Inspiro są przejściowe i podwyższony poziom awarii zawsze towarzyszy wprowadzaniu nowych składów.

Wyjaśnił, że z podobną sytuacją metro miało do czynienia w 2004 r., kiedy do ruchu zostały wprowadzone pociągi Metropolis i w 2009 r., kiedy pojawiły się pociągi serii S81.

"Teraz obserwujemy zjawisko zwiększonej liczby awarii w pociągach Inspiro, ale ta liczba zmniejsza się, pociągi wychodzą z tego młodego wieku, kiedy jest więcej awarii" - ocenił Lejk.

Zapewnił, że metro zdaje sobie sprawę, że każda usterka pociągu oznacza ogromne uciążliwości dla pasażerów, dlatego stara się je eliminować i usuwać możliwie jak najszybciej. Dodał, że do ruchu wystawianych jest między 20 a 30 pociągów Inspiro, a metro średnio dziennie przewozi ok. 500 tys. za pasażerów.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE