Centralny Port Lotniczy: Lotnisko Chopina w Warszawie zostanie zamknięte?

Powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego jest równoznaczne z zamknięciem Lotniska im. Chopina na Okęciu dla takiego ruchu, jaki jest z niego obecnie wykonywany.
Centralny Port Lotniczy: Lotnisko Chopina w Warszawie zostanie zamknięte?
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego oznacza zmiany dla Lotniska im. Chopina w Warszawie (fot.pixabay.com)

• Budowa i otwarcie Centralnego Portu Komunikacyjnego jest równoznaczne z zamknięciem portu lotniczego im. Chopina na Okęciu dla takiego ruchu, jaki jest z niego obecnie wykonywany - powiedział w czwartek pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Mikołaj Wild.

• Dodał, że budowa CPK nie wpłynie na funkcjonowanie lotniska Modlin

• Zaznaczył, że nowy port lotniczy nie powinien być zlokalizowany dalej niż 50 km od aglomeracji.

• Kolejnym założeniem, które przyjmujemy w projekcie uchwały jest lokalizacja między Warszawą a Łodzią - dodał.

"Budowa i otwarcie CPK jest równoznaczne z zamknięciem portu lotniczego na Okęciu dla takiego ruchu, jaki jest z niego obecnie wykonywany. O tym, czy będzie na nim realizowana inna działalność lotnicza np. na potrzeby związane z obronnością, ta decyzja na nas jeszcze czeka. Z pewnością bilans otwarcia CPK jest jednocześnie bilansem zamknięcia Okęcia dla ruchu lotniczego takiego, jaki jest wykonywany obecnie" - powiedział dziennikarzom.

Dodał, że budowa CPK nie wpłynie na funkcjonowanie lotniska Modlin, ponieważ "jest ono dedykowane do obsługi linii niskokosztowych i operuje na prostej infrastrukturze".

"Jeszcze w lipcu, przed wakacjami sejmowymi rządowi zostanie przedstawiony projekt uchwały, która będzie podstawą do rządowego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego" - dodał.

Czytaj też: Centralny Port Lotniczy "zamknie" lotniska w Warszawie, Łodzi i Radomiu

Jak wyjaśnił umożliwi to zmianę rządowych dokumentów określających "np. strategię w zakresie transportu, przyjęcie rządowego projektu ustawy, która będzie mogła przyspieszyć proces inwestycyjny, oraz wszelkich innych działań, które w sposób maksymalny usprawnią i przyspieszą inwestycje. Abyśmy mogli ten ambitny termin 10 lat zrealizować".

Wild powiedział dziennikarzom po wystąpieniu na polsko-chińskim Forum Pasa i Szlaku ds. współpracy infrastrukturalnej, że "zaprezentowaliśmy warunki, na jakich współpraca z chińskimi partnerami (przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego - red.) mogłaby mieć miejsce". Dodał, że podstawowym warunkiem jest dążenie do równowagi pomiędzy nakładami i korzyściami dla obu stron.

"Ta strategia win-win, która często pojawia się w dokumentach dotyczących inwestycji chińskich została przez nas zinterpretowana w ten sposób, że oczekujemy działań, które sprawią, że zyski będą dzielone w sposób sprawiedliwy w tym samym stopniu, co nakłady na to przedsięwzięcie" - wskazał.

Wild podkreślił, że mówimy o projekcie, który czeka dopiero na zatwierdzenie przez Radę Ministrów. "Dopiero wówczas odpowiemy na zaproszenia, które dostajemy ze strony naszych potencjalnych chińskich partnerów. Na razie nie odpowiadamy na zaproszenia do negocjacji, (...), deklaracje zainteresowania tą inwestycją formułowane przez naszych chińskich partnerów, dlatego że uznajemy, iż byłoby niepoważne z naszej strony, gdybyśmy zapraszali niektórych, bądź wszystkich zainteresowanych nie prezentując koncepcji, która ma zagwarantowane poparcie na najwyższym poziomie rządowym" - powiedział Wild.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

BUDOWA SUPER LOTNISKA POWSTAJE ZA WSZELKĄ ENE NIE BIORĄC POD UWAGĘ ISTNIEJĄCĄ INFRASTRUKTURĘ LOTNISK. PO TRUPACH ALE MUSI POWSTAĆ SUPER WIELKIE LOTNISKO TYLKO PO TO ABY NADAĆ JEMU im. MARII I LECHA KACZYŃSKICH. KTO NA TEJ BUDOWIE ZAROBI? CZY BUDOWA MA SENS NIE TYLKO EKONOMICZNY ? NIE NISZCZMY ISTN...IEJĄCEJ INFRASTRUKTURY LOTNISK !!! rozwiń

Andrzej W, 2017-07-14 17:24:20 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE