Chcą Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej na Podkarpaciu

Radni Sejmiku Woj. Podkarpackiego zgodzili się na realizację studium wykonalności Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Cała inwestycja, która skomunikuje rejony wokół Rzeszowa, kosztować ma ponad 300 mln zł.
Chcą Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej na Podkarpaciu
Podmiejska Kolej Aglomeracyjna obejmie swym zasięgiem z jednej strony Dębicę i Przeworsk, a z drugiej Kolbuszową i Strzyżów (fot.Grzegorz Giereszczak)

Jak powiedział podczas sesji wicemarszałek woj. podkarpackiego Wojciech Buczak, inwestycja realizowana będzie wspólnie przez trzy podmioty - oprócz samorządu wojewódzkiego będą to: miasto Rzeszów oraz PKP PLK.

"Głównym zadaniem będzie stworzenie systemu komunikacji kolejowej wokół Rzeszowa. Kolej obejmie swym zasięgiem z jednej strony Dębicę i Przeworsk, a z drugiej Kolbuszową i Strzyżów" - dodał Buczak.

W zasięgu kolei znajdzie się ok. 300 tys. mieszkańców Podkarpacia

Wicemarszałek zaznaczył, że do rozpoczęcia inwestycji potrzebne jest studium wykonalności. Radni w trakcie poniedziałkowej sesji zgodzili się na wykonanie studium. Za przyjęciem uchwały głosowało 22 radnych, jeden wstrzymał się od głosu.

Według Buczaka, studium będzie kosztować ok. 1 mln zł. "Cały projekt kosztować będzie ponad 300 mln zł. Na realizację tej inwestycji, która ma być gotowa do 2020 r., chcemy zdobyć unijne dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko" - podkreślił wicemarszałek.

Niebawem ma być ogłoszony przetarg na wykonanie studium. W jego ramach powstanie wstępny projekt, uzyskane mają być również zgody środowiskowe. Firma, które zwycięży w przetargu, będzie musiała również przygotować wniosek o dofinansowanie projektu.

Koncepcja budowy kolei przewiduje, że w ramach inwestycji przebudowanych zostanie ok. 20 przystanków kolejowych, powstanie też 10 nowych. Wybudowane zostaną też parkingi, na których będzie można zostawić samochód. Jedną najważniejszych inwestycji będzie budowa w Rzeszowie dworca intermodalnego - łączącego różne środki transportu.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE