PARTNER PORTALU
  • BGK

CPK nie będzie stanowił konkurencji dla portów regionalnych

  • PAP/MIW    17 kwietnia 2018 - 14:20
CPK nie będzie stanowił konkurencji dla portów regionalnych
W Warszawie odbyła się konferencja Lotnictwo Nowej Generacji (fot. twitter.com/ChopinAirport)

Centralny Port Komunikacyjny będzie powstawał w modelu partycypacyjnym, zakładającym wzięcie pod uwagę wszystkich głosów, także mieszkańców terenu, na którym powstanie CPK - zapewnił wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.




  • - Chcemy na tym porcie zarabiać, aby był rentowny i aby zapewniał nie tylko komfortową obsługę, ale także zapewniał dochody podmiotom, które zainwestują swoje pieniądze, w szczególności Skarbowi Państwa - mówi wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.
  • Prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych Artur Tomasik ocenia, że CPK nie będzie stanowił konkurencji dla portów regionalnych, bo te działają w innym sektorze rynku
  • Wiceprezes LOT Michał Fijoł wskazuje, że na świecie buduje się mnóstwo gigantycznych lotnisk i budowa CPK to nadzwyczajne wydarzenie jedynie w Europie Centralnej, ale na świecie ta skala nie jest niczym niezwykłym.

- Centralny Port Komunikacyjny to przedsięwzięcie unikalne, wymagające integracji olbrzymiej liczby interesariuszy, i nie uda się, jeżeli wszystkie podmioty wpływające na jej powodzenie, nie zostaną zidentyfikowane i włączone w proces decyzyjny - mówił Wild we wtorek (17.04), otwierając w Warszawie konferencję Lotnictwo Nowej Generacji.

Jak dodał, model tej inwestycji można nazwać partycypacyjnym i na przykład nie można pominąć głosów ludzi, którzy mieszkają na terenie, nie którym powstanie CPK.

- Są głosy mieszkańców terenów, na których ma powstać CPK, mówiące, że nie wszystko uwzględniliśmy - podkreślił.

- Jako Rzeczpospolita jesteśmy zobowiązany im to skompensować, ale i włączyć w przekształcenia przestrzeni otaczającej port lotniczy - dodał Wild.

Jego zdaniem czas na uwzględnienie wątpliwości nie jest stracony, przeciwnie, jeśli teraz zrezygnowalibyśmy z wzięcia pod uwagę tych głosów, groziłaby nam później strata czasu.

- Jestem przekonany, że odpowiednio wczesne zderzenie różnych punktów widzenia spowoduje, iż inwestycja zostanie przeprowadzona w sposób lepszy, bardziej efektywny, z większą korzyścią dla mieszkańców Polski - ocenił. Wild wskazywał też, że częścią modelu partycypacyjnego jest wysłuchanie linii lotniczych w celu poznania oczekiwań pasażerów.

- Chcemy na tym porcie zarabiać, aby był rentowny i aby zapewniał nie tylko komfortową obsługę, ale także zapewniał dochody podmiotom, które zainwestują swoje pieniądze, w szczególności Skarbowi Państwa - mówił. Jesteśmy otwarci na wszystkich przewoźników, którzy będą gotowi płacić opłaty lotniskowe - zaznaczył.

Wiceprezes LOT Michał Fijoł podkreślał z kolei, że na świecie buduje się mnóstwo gigantycznych lotnisk i budowa CPK to nadzwyczajne wydarzenie jedynie w Europie Centralnej, na świecie ta skala nie jest niczym niezwykłym. Zauważył też, że w modelu działania przewoźnika "hubowego" opłaty lotniskowe nie są przeszkodą.

- LOT pokazał, że jest w stanie prowadzić sensowny biznes. (...) Pokazaliśmy, że potrafimy radzić sobie znakomicie z drogim lotniskiem Chopina w Warszawie, a pasażerowie są gotowi płacić za jakość, którą oferujemy - mówił.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Samson podkreślał z kolei, że wcale nie jest przesądzone, iż CPK będzie droższy z powodu wysokich opłat lotniskowych i w związku z tym LOT też będzie droższy. Bez tego lotniska nastąpiłaby blokada efektu skali. CPK pozwoli na duży efekt skali, jeżeli LOT będzie miał dużo samolotów operujących z tego hubu.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.