Czerwona kartka dla kolei

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 23-10-2010
  • drukuj
Wykorzystaliśmy w tym roku 5,4 mld zł dotacji unijnych na budowę dróg i zaledwie 100 mln zł na nowe tory. Na wydanie 20 mld zł kolejarze mają pięć lat. Inaczej fundusze przepadną.
Czerwona kartka dla kolei

Odpowiedzialne za budowę i utrzymanie torów PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymała w ramach rządowego programu „Infrastruktura i środowisko” ok. 91 mln zł unijnych dotacji. Eksperci obawiają się, że może zabraknąć czasu na wykorzystanie wszystkich funduszy na budowę torów – podaje „Rzeczpospolita”.

Tegoroczne wydatki na nowe tory będą znacznie mniejsze, niż się spodziewano. W 2010 roku firmy pracujące dla PKP PLK miały wystawić faktury na łącznie ok. 5,6 mld zł. Wystawią na od 2,7 do 3 mld zł. Kilka zadań jest opóźnionych.

Najwięcej opóźnionych projektów jest na trasie z Warszawy do Gdyni. Powodem są kłopoty z uzyskaniem pozwoleń na budowę.

PKP PLK na swoje inwestycje mają też do dyspozycji pieniądze zarezerwowane przez marszałków w ramach regionalnych programów operacyjnych. Samorządy ze swojej puli zarezerwowały na modernizację w sumie 1123 km linii kolejowych ponad 624,4 mln euro. By sięgnąć po te pieniądze, będą potrzebować ok. 540 mln zł wkładu własnego – pisze „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE