Część dworca W-wa Wschodnia odnowiona

Podmiejską część dworca Warszawa Wschodnia otwarto w środę w obecności dziennikarzy.
Część dworca W-wa Wschodnia odnowiona
Rzecznik PKP Łukasz Kurpiewski powiedział, że dla pasażerów dworzec dostępny będzie w czwartek. Jak wyjaśnił, w wyremontowanym obiekcie trwają jeszcze odbiory techniczne.

W wyremontowanym budynku w środę pracowały kasy Kolei Mazowieckich, w których można było podczas otwarcia kupić bilety wszystkich przewoźników kolejowych. Rzecznik Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska poinformowała po południu, że po oficjalnym otwarciu dworca przez PKP, zamknięto go. - Koleje Mazowieckie musiały przenieść kasy z powrotem do kontenerów zlokalizowanych w pobliżu budynku dworcowego - poinformowała rzeczniczka.

Czytaj też: Protest ws. wykonawcy łódzkiego serca

Remont na zlecenie PKP wykonał Strabag. Niewielki dworzec, obsługujący lokalne połączenia kolejowe, zachował poprzednią formę architektoniczną, wykorzystano dotychczasowe elementy konstrukcyjne, pozostał też charakterystyczny dach. Wzmocniono jednak konstrukcję, wymieniono instalacje, posadzki i postawiono nowe ściany, wykorzystując kamień, aluminium i szkło.

W wyremontowanym budynku zainstalowano klimatyzację. Dworzec - w tym toalety - jest przystosowany dla niepełnosprawnych. Obiekt i plac przed dworcem jest monitorowany. Około miesiąca zajmie najemcom urządzenie saloniku prasowego, zostaną też ustawione bankomaty oraz automaty z napojami i kanapkami. Remont części podmiejskiej trwał od lata ubiegłego roku.

Czytaj też: Prace remontowe na dworcu w Radomiu

- Nie ma jeszcze wyświetlaczy z informacjami o odjazdach i przyjazdach pociągów - system zostanie uruchomiony, gdy zakończona zostanie przebudowa części dalekobieżnej dworca - poinformował dziennikarzy rzecznik prasowy Grupy PKP Łukasz Kurpiewski.

Na razie nie jest także czynny tunel prowadzący na perony bezpośrednio z hali dworca. Żeby dojść do pociągów, trzeba wyjść z budynku i skorzystać z innego przejścia podziemnego. Członek zarządu PKP SA, dyrektor rewitalizacji dworców kolejowych Jacek Prześluga tłumaczył dziennikarzom: - Ponieważ do Euro nie zostaną wyremontowane perony dworca, nie ma sensu remontować przejścia teraz, by za rok je rozwalać przy okazji dalszej części remontu.

W części dalekobieżnej dworca - od ulicy Kijowskiej - została już oczyszczona i naprawiona konstrukcja budynku, wykonano pokrycie dachu. Montowane są nowe, przeszklone ściany zewnętrzne. W tej części pod halą pasażerską znajdzie się pasaż handlowy. Rozpoczęto montowanie zabezpieczeń przeciwpożarowych, posadzek, ścian i sufitów. Instalowane są łącza sanitarne i elektryczne, windy i wentylacja na dachu.

Inżynier kontraktu Wojciech Szpotowicz ze Strabagu poinformował, że jego firma chce zimą prowadzić już prace wykończeniowe wewnątrz budynku, aby przed Euro 2012 oddać dworzec do użytku. Dach budynku będzie pokryty ogniwami fotowoltaicznymi. Prąd z nich będzie wykorzystywany na miejscu, a nadwyżka przekazywana do sieci energetycznej.

Koszt całej inwestycji - 31 mln zł - pokrywany jest z budżetu państwa oraz środków własnych PKP SA.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE