Cztery oferty na przebudowę linii tramwajowej w Gdańsku

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na przebudowę linii tramwajowej ze Śródmieścia do gdańskiej dzielnicy Przeróbka. Zaproponowany koszt modernizacji trasy wynosi od 65,6 mln zł do 74,3 mln zł. Miasto na przebudowę ok. 4,4 km linii przeznaczyło ok. 80 mln zł.
Cztery oferty na przebudowę linii tramwajowej w Gdańsku
Cztery złożone oferty zostały publicznie otwarte w czwartek w Gdańsku w siedzibie spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK), która w imieniu miasta realizować będzie inwestycję. Projekt ma być realizowany w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III C.

Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma Budimex SA, która zaoferowała realizację projektu za 65,6 mln zł. Konsorcjum, w którym liderem jest spółka Balzola Polska, zaproponowała cenę 66 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i TOR-KAR-SSON sp. z o.o. - 67,1 mln zł, a konsorcjum firm MTM SA Gdynia i Rajbud Tczew - 74,3 mln zł. Wykonawca ma być wyłoniony w ciągu tygodnia. Poinformowano, że o wyborze w 100 proc. ma decydować cena.

Wiceprezes GIK Romuald Nietupski wyjaśnił PAP, że "to nie oznacza, że inne kryteria nie będą brane pod uwagę przy wyborze wykonawcy". "Sama specyfikacja zamówienia zawiera szereg warunków, które wykonawca musi spełnić" - dodał.

Zamówienie obejmowało przebudowę dwutorowej linii tramwajowej o długości łącznej ok. 4,4 km toru pojedynczego w ulicach: Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka, a także przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza, wraz z infrastrukturą (przebudowa skrzyżowań, przejazdów torowo-ulicznych, przejść dla pieszych, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, budowa wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego, tzw. PAT). Wykonawca musi też przebudować sieć trakcyjną i oświetlenie. Zamówienie obejmuje też remont tunelu przejścia pod torami na przystanku tramwajowym Brama Żuławska, remont wiaduktu drogowego w ul. Siennickiej oraz remont mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej.

Planuje się, że prace rozpoczną się na początku lipca i zakończą się we wrześniu 2015 roku. Nietupski nie ukrywa, że przebudowa torowiska spowoduje duże kłopoty komunikacyjne w tej części miasta.
Na czas modernizacji ma być zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa. Przynajmniej na kilka miesięcy ma być zamknięty dla ruchu kołowego Most Siennicki. Będzie można go pokonać tylko piechotą. Na ten czas zostaną zlikwidowane wszystkie przystanki autobusowe i tramwajowe wzdłuż ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej etap III C, oprócz przebudowy torowiska obejmuje też budowę infrastruktury towarzyszącej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: węzłów przesiadkowych przy przystankach Jasień, Kiełpinek i Brętowo oraz budowę dróg dojazdowych do przystanków Jasień i Kiełpinek. Całkowita wartość realizacji projektu wynosi ponad 160 mln zł. GIK poinformowały, że niedługo zostaną ogłoszone przetargi na wyłonienie wykonawcy węzłów przesiadkowych i dróg dojazdowych.

Obecnie w Gdańsku trwa budowa nowej linii tramwajowej o długości 3,6 km, która połączy dzielnice Siedlce i Piecki Migowo. Przebiegać będzie ulicami Nowolipie i Rakoczego na Morenie. Budowa ma się zakończyć we wrześniu 2015 roku. Planowana jest jeszcze budowa odgałęzienia od tej linii wzdłuż ul. Bulońskiej. GIK poinformowały, że w minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano i zbudowano ok. 100 km pojedynczego toru (powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska).

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Czy Most Siennicki pozostanie przejezdny dla rowerów w czasie prowadzenia prac modernizacyjnych? To też jest dla wielu osób istotna wiadomość.

Aktywna Mobilność, 2014-04-18 09:25:43 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE